KAN ik kopen?

Corinne
Topic Starter
Berichten: 44

KAN ik kopen?

#1 , 22 feb 2011 21:46

Mijn vriend en ik zijn sinds enkele weken uit elkaar.
Enkele weken hiervoor hadden wij samen een compromis getekend om een huis te kopen;
het gaat over het huis van mijn ouders.
Nu zit het dus zo, de verkoop gaat niet door, mijn vriend heeft onze relatie stopgezet.

Mijn vriend woont inmiddels terug bij zijn ouders.

Nu is mijn vraag;
ik werk als onthaalouder onder toezicht van Kind&Gezin.
Ik heb dus in feite geen "loon" maar een "onkostenvergoeding".

Kan ik met een "onkostenvergoeding" een huis aankopen? Ik heb informatie opgezocht over het Vlaams Woningfonds en als alleenstaande met kinderen kan dit dus ook, maar ik weet dus niet dat dit met mijn vorm van inkomsten mogelijk is.

De uitbetaling die ik krijg zijn nl niet belastbaar.

Wie weet raad/tips?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 23 feb 2011 09:34

Ik zou gewoon even naar de bank gaan en het daar vragen.......
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

westhoek
Berichten: 395

#3 , 26 feb 2011 13:44

Ga ook eens langs voor een sociale lening, ik heb daar goede ervaringen mee. Zie http://www.wb.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

basejumper
Berichten: 4671
Locatie: Diest

#4 , 03 mar 2011 17:53

Corinne,

Lijkt me in praktijk bijzonder moeilijk. Die onkostenvergeoding is in voorkomend geval niet vatbaar voor beslag. Het bedrag van dergelijke onkostenvergeoding is zelden hoger dan 1500 €, zodat ook qua terugbetalingscapaciteit er vragen rijzen. Maar inderdaad : je eigen bankier kan dit best beoordelen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”