aankoop onroerend goed onder voorbehoud van voorwaarden!!

bobientje22
Topic Starter
Berichten: 1

aankoop onroerend goed onder voorbehoud van voorwaarden!!

#1 , 14 feb 2011 22:11

Ik tekende in november 2010 een compromis voor de aankoop van een appartement. Ik zou het appartement verhuren, het is een opbrengseigendom.
Het is een compleet vernieuwd appartement in een gebouw met 3 verdiepingen. Ik heb het appartement op de 3de verdieping gekocht.
De inkomhal, de trappenhal en de voordeur(brievenbus incluis), deuren naar de andere appartementen zijn in erbarmelijke staat.
Het gehele gebouw is van één eigenaar en deze is bezig met ieder appartement één per één te renoveren en dan te verkopen.
Het maakt niet uit of ik er zelf in zou wonen of zou verhuren.....zonder deze renovatie van de gang/inkom/voordeuren is het NIET aantrekkelijk en wil er niemand in gaan wonen.
Daarom heb ik in mijn compromis de clausule laten noteren dat de aankoop enkel op volgende voorwaarde zou doorgaan:
"op voorwaarde dat de gehele gang/voordeuren/inkomhal/voordeur gerenoveerd zullen zijn bij het verleiden van de akte, alsmede dat mijn appartement volledig afgewerkt zal zijn en dat de renovatie van mijn pand compleet is".
De akte zal op 28 februari verleden worden maar nu heb ik gehoord(van het immokantoor) dat er geen werken zijn uitgevoerd in de gang en dat het een stort is én dat mijn pand niet afgewerkt is!!!!
Kan ik van de verkoop afzien indien er niet aan deze voorwaarden voldaan is op de dag van het verleiden van de akte???
Op welke manier kan ik mij wettelijk correct laten begeleiden of bijstaan in dit probleem?
Dit is een dringende vraag omdat op 28 feb a.s. de akte zal verleden worden.
Graag had ik alle hulp gekregen van jullie!
Bedankt op voorhand!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22317
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 feb 2011 08:38

Het zijn waarschijnlijk nutteloze kosten om nu al gang, inkom en trappen te renoveren als er nog andere appartementen moeten gerenoveerd worden. Het risiko op schade is dan veel te groot door het aanvoeren en afvoeren van de materialen. Normaal is dat het laatste deel van een gebouw dat men renoveert.

Joeri_J
Berichten: 654

#3 , 15 feb 2011 08:55

Van de verkoop afzien gaat niet dacht ik,
je kan wel een vergoeding krijgen per dag dat het niet opgelost is, (of een 1malige compensatie, vermindering op aankoop)
zeker omdat je het als clausule opgenomen hebt sta je hier sterker,
best eens met raadsman gaan praten.
1ste gesprek is meestal gratis!

Reclame

Terug naar “Kopen”