Vraagprijs geboden op huis: bindende verkoop?

kimretore
Topic Starter
Berichten: 2

Vraagprijs geboden op huis: bindende verkoop?

#1 , 05 feb 2011 22:31

Beste allen,

Ik heb vorige week bij een notaris een schriftelijk bod gedaan op een woning. Dit was het eerste schriftelijke bod op het huis. Daarbij heb ik de vraagrpijs geboden. Mij had men gezegd dat als je de vraagprijs biedt, je sowieso het huis gekocht hebt.

Nu beweert de notaris ( en de verkoopster ) dat het perfect mogelijk is dat er nog hoger kan geboden worden. En dat dus in principe dit spelletje kan doorlopen tot als beiden "tevreden" zijn met de verkoopprijs.

Persoonlijk denk ik dat de notaris zijn ereloon tracht te verhogen en de verkoopster hoopt om zo 2 kopers tegen mekaar uit te spelen om de prijs op te drijven. Dit kan dus eindeloos blijven duren want er lijkt geen termijn....

Is dit allemaal mogelijk? Kan ik zelf een notaris/ advocaat inschakelen? Is mijn bod voldoende of kan men hoger bieden dan de vraagprijs?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 05 feb 2011 22:41

Er is pas een overeenkomst als de verkoper akkoord gaat met een bod, dus ja er kan hoger geboden worden dan de vraagprijs (en dan uw bod).

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 05 feb 2011 23:47

Heeft u uw bod beperkt in termijn? Geldig voor bv 1 week of 14 dagen.

Reclame

kimretore
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 06 feb 2011 12:07

Beste,

Mijn bod heeft een termijn van 2 weken.

Lightning

#5 , 06 feb 2011 12:10

Beste,

Mijn bod heeft een termijn van 2 weken.
Dan hebt u geluk dat de verkoper u binnen een half jaar niet kan confronteren met uw bod indien zijn spelletje om een hogere prijs te krijgen niet gewerkt heeft.

Terug naar “Kopen”