onrechtmatige toeëigening van grond

Soef
Topic Starter

onrechtmatige toeëigening van grond

#1 , 05 jan 2011 18:13

goedendag,

Ik verzeil in volgende vervelende situatie. Naast onze woning kwam een vervallen pand op een mooi stukje grond te koop. De verkoper is het provinciale aankoopcomité. De woning kwam in handen van het aankoopcomité als gevolg van een erfloze nalatenschap, een vrij zeldzame situatie. De hele gerechtelijke procedure nam ong. 8 jaar in beslag. In die periode verkommerde het goed en maakten enkele aanpalenden er gewild of ongewild een stortplaats van. Eén ging nog wat verder en palmde ong. 5m² grond voor de bouw van een tuinhuis. Er werd een betonnen plaat gegoten en een houten gebouwtje geplaatst dat dus deels op de te verkopen grond kwam. De scheidslijn vertoont nu een wel erg onregelmatige vorm. Dit gebeurde ong. 2 jaar terug.
In het vooruitzicht van een mogelijke aankoop heb ik wat foto's genomen van de bouwwerken. Nu is het zover. Ik heb na een spannende periode de aankoop kunnen realiseren. Ik zou nu wel graag zien dat de oorspronkelijk scheiding wordt hersteld.
Welke stappen raadt u mij aan?
Dank voor een eventueel advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2011 23:35

Plan bij het kadaster zal wel geen 'rare' lijn hebben.
Wat zegt de notaris gezien het een openbare verkoop zal zijn.
Bouwpolitie eventueel de bouwovertreding laten vaststellen

Reclame

Terug naar “Kopen”