hypothecair krediet

MDC
Topic Starter

hypothecair krediet

#1 , 20 dec 2010 12:22

Volgende situatie doet zich voor:

Twee personen (zus en broer) erven een appartementsgebouw met daarin 3 verhuurde appartementen

De erfenisrechten zijn te hoog om met hun eigen middelen te betalen en daarom zouden ze samen een hypothecair krediet af willen sluiten voor een bedrag van 107 000 euro.
De huuropbrengsten (425,00 euro, 385,00 euro en 405,00 euro) zouden voldoende moeten zijn om de maandlasten te dragen van het hypothecair krediet.

Ze zijn student en verdienen allebei netto 200,00 euro per maand (zonder eindejaarspremie of vakantiegeld). Zij hebben geen van beide personen ten laste.
----
Welke mogelijkheden doen zich hier voor en wat zijn de mogelijke fiscale voordelen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 dec 2010 15:54

Graag iets meer info!
- wonen jullie nog bij ouders? of waarvan leven jullie?
- KI van de appartementen?
- zijn deze cijfers juist,

Fiscale voordelen zijn er momenteel niet , want er moeten geen belastingen betaald worden. Hou ook rekening met de onroerende voorheffing , verzekeringen. Miszschien te overwegen om 1 appt te verkopen?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#3 , 20 dec 2010 20:24

Beste,

Zonder beroepsinkomsten zal het bijzonder moeilijk zijn een hypothecair krediet te verkrijgen. Ik ken geen enkele bank die dat doet.
Een appartement verkopen lijkt me de enige oplossing.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”