na tekenen compromis verkoopt verkoper aan ander

go1707
Topic Starter

na tekenen compromis verkoopt verkoper aan ander

#1 , 07 nov 2010 20:04

Hallo iedereen,
opvrijdagavond 29 okt tekenen wij bij makelaar een compromis voor de aankoop woning. Vraagprijs was 260000 en de verkoper ging telefonisch akkoord met ons bod van 250000. Het compromis wordt ondertekend. De makelaar tekent ondervooorbehoud van tegentekenen. Er wordt afgesproken dat hij langs zou gaan bij de verkopers om te laten onderteken en we zouden daarvan de dinsdag erop een kopij krijgen. De week erop horen we pas op donderdag iets. De makelaar deelt ons mede dat verkoper wil tekenen bij notaris op maandag 8nov om 13.30. wij gaan natuurlijk akkkoord en dromen verder. Maar zaterdag om 20.00 belt makelaar ons op om te zeggen dat verkoop niet doorgaat omdat verkoper smorgens aan een ander had verkocht (de makelaar voegt eraan toe, iemand die de vraagprijs wilde betalen). Wij dachten dat wij al een bindende overeenkomst hadden . Niet dus ! :-( Mijn vraag is nu: was de verkoper niet verplicht ons te melden dat iemand de volle prijs wilde betalen en ons de keuze te laten dit ook te betalen ???
wij zijn beide radeloos nu en voelen ons tekort gedaan, kunnen wij iets doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 nov 2010 20:27

"De makelaar tekent ondervooorbehoud van tegentekenen."

Hieruit leidt ik af dat de makelaar geen volmacht had van de verkoper om in zijn naam de verkoop af te sluiten.
Aangezien voor de geldigheid van een kontrakt beide partijen moeten hebben ondertekend is er nooit een geldige verkoop geweest.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

go1707
Topic Starter

#3 , 07 nov 2010 20:48

bedankt voor uw reactie, ondertussen beseffen wij dat ook, we kunnen alleen maar vastellen dat de makelaar X een niet te vertrouwen persoon is, jammer genoeg.

[geen namen in posts, lees regels forum: Vandebos]

Reclame

bosprocureur

#4 , 07 nov 2010 21:40

bedankt voor uw reactie, ondertussen beseffen wij dat ook, we kunnen alleen maar vastellen dat de makelaar piep piep van piep, piep een niet te vertrouwen persoon is, jammer genoeg.
Dat je boos bent, en ontgoocheld, begrijp ik. Maar dat je het risico neemt van iemand met naam en adres te noemen, met niet al te vriendelijke commentaar, daar zou ik toch maar voorzichtig mee zijn. Uit wat in uw posting staat blijkt wat mij betreft alvast geen fout.

go1707
Topic Starter

#5 , 07 nov 2010 21:55

Inderdaad geen fout naar de letter van de wet, zo slim is hij wel, maar wat betreft vertrouwen en eerlijkheid, die man blijkt achteraf gezien zo vals te zijn geweest, hoe kan je beweren dat de verkoop is gesloten als het niet zo is. Moet iedereen 5 jaar rechten hebben gestudeerd misschien? Alles was in orde, tot aan het telefoontje van donderdag toe. En in eer en geweten hou ik staande die LUL heeft ons voorgelogen.

go1707
Topic Starter

#6 , 07 nov 2010 22:03

ik dank de site om de naam van de makelaar en zijn bureau te veranderen in piep piep en nog eens piep, waarschijnlijk beging ik een zware fout door zijn naam te vermelden, ik ben maar een westvlaamse boerenzoon en ik ben opgegroeid tussen de koeien en de kroppen sla, maar ik weet wel dat een woord een woord is, althans bij ons.Voor veel mensen blijkbaar niet.

go1707
Topic Starter

#7 , 07 nov 2010 22:06

oei de site heeft dat niet veranderd het was in de reacite van meneer bosprocureur dat het verandert was, iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden en ik zal me nergens achter schuilen, ik weet wat ik weet.

Lightning

#8 , 07 nov 2010 22:26

U overtreedt regel 4 van de gebruiksvoorwaarden.

go1707
Topic Starter

#9 , 07 nov 2010 22:33

na 3 flessen st estephe zitten we hier eigenlijk te lachen met ons miserie, meer nog aan de reacties te zien, waarvoor vriendelijk bedankt voor de moeite, beseffen we dat we hier in de wereld van de regeltjes zitten, hulp hulp !! Dacht dat de hollanders een regelnevenmaatschappij hadden maar blijkbaar is 'tvirus ook hier doorgedrongen. Niemand beantwoordt mijn vraag, we beseffen nu ondertussen al genoeg dat we als het van de regeltjes afhangt geen gelijk hebben. Maar mijn echte vraag was bestaat er in de regelmaatschappij ook een erecode van eerlijkheid en zeggen hoe dat het zit, ik wil gewoon weten moet men er zich aan houden een ander bod mee te delen of moet men dat niet ???

Lightning

#10 , 07 nov 2010 22:35

Het antwoord op uw vraag is gegeven door Roharro.
...en blijkbaar is dit topic reeds gemeld zodat de moderator te gepasten tijde zijn werk zal doen :twisted:

go1707
Topic Starter

#11 , 07 nov 2010 22:41

Mijn vraag was moet ik kennis krijgen van een ander bod ja of nee, en eerlijk gezegd ik weet het nu nog niet! Roharro is heel duidellijk geweest en heeft bevestigd wat ik al wist, maar niet geantwoord op bovenstaande vraag?

Lightning

#12 , 07 nov 2010 22:44

Het antwoord op uw vraag is nee, maar het had gemogen.
En als u in tweede instantie ook de verkoopprijs zou geboden hebben, was de verkoper nog niet verplicht geweest aan u te verkopen.

go1707
Topic Starter

#13 , 07 nov 2010 22:56

wow lightning, bedankt! Nu kan ik gaan slapen. Als het zo is, dan is het zo. Wij zijn totaal nieuw in de wereld van het kopen van onroerend goed en kunnen alleen maar concluderen al doende leert men. Ben gewoon opgegroeid met andere principes, als mijn pa maanden voor de oogst een prijs afsprak was dat zo. Als er iemand anders kwam was hij te laat. Welterusten aan iedereen.

Vandebos

#14 , 08 nov 2010 01:39

De moderator fee is gepasseerd... 8_)

Lanox
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 nov 2010 09:07

moderator fee)
$$$Is dat Engels of Nederlands?$$$

Terug naar “Kopen”