inbreng voorschot huis

christ'l
Topic Starter

inbreng voorschot huis

#1 , 14 sep 2010 11:24

Ik kocht 6 jaar geleden een huis samen met men partner(niet gehuwd) ikzelf heb een voorschot betaald van 30.000 euro met het geld van de erfenis van men moeder.dit weliswaar int zwart mits de verkopers geen rechtstreekse kinderen maar nicht en neef zijn en zij veel erfenisrechten dienden te betalen. Dit alles staat op papier en zelfs met de melding dat indien een belastingscontrole zou zijn de verkopers de boete zouden betalen. Wij zijn ondertussen niet meer samen ik en men partner en deze wilt de helft van het huis zonder rekening te houden met mijn voorschot van 30.000 euro kan een rechter dit naast zich leggen en uitspreken dat ik inderdaad de helft van het huis aan men ex-partner moet en geen rekening hoeft te houden met het betaalde voorschot door mij? Ik ben ten einde raad mits deze mijn centen zijn en men ex-partner geen voorschot heeft mee betaald.Kan ik eventueel een boete betalen om zo het geld terug wit te wassen.
De wet van 2006 zegt dat zelfs mensen met effectief zwart geld dit kunnen terughalen zonder al teveel poespas daarom hoop ik dat ik ook iets kan doen om men 30.000 euro te kunnen recuperen.

Alvast bedankt voor een antwoord
MVG

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”