In november heb ik een sleutel-op-de-deurappartement gekocht in gent. Toen we naar de ruwbouw gingen gaan kijken, zag alles er netjes en in orde uit. Nu een paar maanden later wanneer het terras afgewerkt is, merk ik toch iets raars op. Ik ga wonen op de eerste verdieping en er zijn nog twee verdiepingen boven mij. Ieder appartement heeft een terras. Dus het terras van mijn bovenbuur hangt boven mijn terras zodat mijn terras overdekt is. Nu bevindt zich het probleem in de hoogte van de vloer tot aan het plafond van mijn terras.
De hoogte binnen in het appartement van vloer tot plafond is 265 cm. De hoogte op het terras is maar 204 cm. Dit hoogteverschil komt er doordat de plafondbedekking van het terras veel lager is dan het plafond in het appartement. Dit geeft een zeer beklemmend gevoel. Over de hoogte staat er niks beschreven in het lastenboek of op een plan. Nu kan een persoon van 2,05 m daar niet rechtstaan. Ik vroeg mij af of er een minimumhoogte is die gerespecteerd moet worden (wettelijk)? Of kan ik de bouwmaatschappij verplichten het verlaagde plafond op het terras weg te halen.