Hallo
Mijn dochter is onlangs definitief gescheiden met 3 kinderen ten laste en de echtgenoot wil het huis verkopen alhoewel ons dochter er van de rechter voorlopig nog mag blijven in wonen
Mijn dochter wil het huis zelf inkopen met onze financieele steun en indien het huis minder geschat wordt is dit voordeliger voor haar.
Zij hebben het huis 16 jaar geleden tesamen aangekocht en mijn dochter heeft een contract zuivere scheiding der goederen, haar man heeft nooit tussenbeide willen komen in de afbetaling van de lening en zij heeft steeds alles via haar persoonlijke rekening betaald en nog steeds!!
Er bestaat zoiets als de economische waarde, de venale waarde en de gedwongen verkoop. De economische waarde is de nadeligste maar wat is de betekenis van de venale waarde bij de inkoop ? Als ik mij niet vergis is de gedwongen verkoop het voordeligste als men het zelf wil inkopen.
Moeten er ook terug registratierechten betaald worden aangezien mijn dochter dit vroeger reeds heeft betaald voor dit huis bij de gezamenlijke aankoop
Is er iemand op de hoogte van deze materie?
Graag een reactie a.u.b
Dank bij voorbaat
Vele groeten MATTERHORN