leningsakte overtijd (buiten wil) en geen nieuwe verkregen

Joris.H
Topic Starter

leningsakte overtijd (buiten wil) en geen nieuwe verkregen

#1 , 16 jul 2010 10:59

Ik heb een lening verkregen. Alles zo snel mogelijk in orde gemaakt. Op het moment dat ik deze leningsakte (kredietakte?) zou kunnen gaan verlijden (heb drie maand, waarvan een periode verstreken) moeten bij de verkopers nog alle stappen ondernomen worden. Hun verkoop moet goedgekeurd worden door de rechter (zij zijn onder schuldbemiddeling) + notaris moet verkoopsakte in orde krijgen. De termijn hiervoor zou meer dan drie maand zijn. Ik ben er evenwel niet zeker van dat ik mijn lening opnieuw ga krijgen (ik leen niet via een gewone bank).

Vraag: wat is het ergste dat mij kan gebeuren indien de rechter de verkoop goedkeurt en ik ondertussen geen nieuwe lening meer kan krijgen?

bedankt
Joris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 20 jul 2010 23:11

Joris,

Je hebt "geen gewone lening". wat bedoel je daarmee? Elke financiêle instelling zal onder gelijkblijvende omstandigheden je aanbod na vervaldatum hernieuwen, zij het aan de rentevoorwaarden die dan van kracht zijn.
Kan je iets specifieker zijn?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Joris.H
Topic Starter

#3 , 21 jul 2010 00:09

Ik leen bij een sociale kredietmaatschappij wiens geld traditioneel in de grote vakantie op is. Mijn geld is nu opzij gezet maar of dat zo blijft na die 3 maand is nog maar de vraag.

Reclame

Terug naar “Kopen”