appartement verkopen

Pelske
Topic Starter

appartement verkopen

#1 , 12 jul 2010 11:57

Ik wil mijn appartement graag verkopen maar ik verhuur dit aan mijn moeder. Nu zoek ik iemand die interesse heeft in het appartement maar als voorwaarde dat mijn moeder erin kan blijven wonen.
Hoe plaats ik dan best een advertentie of zijn er bepaalde instanties die je het best kan contacteren :D
groetjes,

Els

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 14 jul 2010 22:58

Als U die eis stelt , durf ik vermoeden dat er niet veel geïnteresseerden zullen zijn om dat appartement te kopen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

lucgescheiden

#3 , 14 jul 2010 23:30

Tenzij je instaat bent van het als aantrekkelijke belegging in te kleden natuurlijk natuurlijk.

Ik zou zelf even rekenen.

Welke bedrag zou een koperjaarlijks moeten neertellen om de aankoopwaarde te ontlenen, indien hij bijvoorbeeld op tien jaar dit bedrag wenst te voldoen?
Welk rendement zou die man op deze aankoopwaarde hebben mocht hij dit geld op een bank plaatsen?
Welke jaarlijkse netto opbrengst kan jij hem garanderen gedurende de afbetalingsperiode (of welke kosten voorzie je binnen de tien jaar)

Vervolgens je even de vraag stellen of jij zelf op dergelijk voorstel zou ingaan mocht je koper zijn?
Zoja, aanbieden en goed op de argumentatie letten van de gegadigden.
Zoneen, bied je het beter niet aan, mijn inziens
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Vandebos

#4 , 15 jul 2010 00:00

Elk beding dat de nieuwe eigenaar verplicht de huidige huurder in het pand te blijven laten huren is nietig.

De enige weg hieromheen zou zijn met uw moeder een levenslang huurcontract af te sluiten voor de verkoop. (Art 3 §8 huurwetgeving)

Maar zelfs dan zou ik een periode van minstens 12 maanden laten tussen het afsluiten van het nieuwe contract en de verkoop van het pand. Ik zou een degelijke huurprijs bepalen zodat het pand effectief beschouwd kan worden als een belegging. (Dat wil zeggen dat er ook een indexeringbeding in het contract moet zijn opgenomen)

Contract natuurlijk laten registreren.

JPV

#5 , 15 jul 2010 07:25

zou een constructie van verkoop aan moeder die het op zich dan weer verkoopt aan een derde op lijfrente te duur of onwettelijk zijn?

Vandebos

#6 , 15 jul 2010 12:10

Bende registratiekosten...

roharro

#7 , 15 jul 2010 12:18

Of een verkoop op lijfrente duur is of niet valt moelijk te beantwoorden. Indien uw moeder de dag nadien zou overlijden: zeer duur!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”