voortijdig huis verlaten dat nog niet verkocht is

madeonearth
Topic Starter

voortijdig huis verlaten dat nog niet verkocht is

#1 , 22 apr 2010 11:36

Hallo,

Ik zit met een paar vragen en hoop langs deze weg een paar antwoorden te vinden. Even een korte schets:

Mijn vriend en ik kochten enkele jaren terug een huis, dat huis staat op onze beide namen evenals de lening. Wij zijn niet getrouwd en hebben verder geen contractuele verbintenis samen.
Onze relatie is nu voorbij en we zijn volop bezig het huis aan het verkopen. Na vele ruzies heb ik besloten het huis reeds te verlaten. Hijzelf blijft er nog wonen tot de verkoop rond is. We hebben zelf een papier opgesteld dat ik mijn deel van de lening zal blijven betalen tot de verkoop van het huis rond is. Nu mijn vraag:
Is zo'n papier, door ons beiden getekend wel wettelijk? Ben ik verplicht mijn deel van de lening nog te betalen, nu ik er niet meer woon?

Heeft iemand ooit iets gelijkaardig meegemaakt? En is het wel verstandig om vroegtijdig weg te gaan?
Alle tips en antwoorden welkom.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2010 12:09

Het feit dat u een lening hebt getekend bij een bank heeft enkel iets te maken met uw statuut als eigenaar niet als bewoner.
U mag wonen waar u wil. Mogelijk met een financiëel gegeven dat uw de lening niet meer lmag aftrekken van uw belasting gezien niet meer wonen.
Is er een overeenkomst inzake een mogelijk ebezettingsvergoeding gezien uw vriend er nog wel woont en zo voordel heeft tgo u - u moet nu ergens anders huur betalen en hij niet??

Reclame

Terug naar “Kopen”