gekocht appartement wordt opnieuw te koop gezet

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

gekocht appartement wordt opnieuw te koop gezet

#1 , 15 feb 2010 17:56

het volgende heeft zich voorgedaan:

een kennis van me kocht een appartement, compromis is al getekend en het appartement was toen van immoweb afgehaald. Nu hebben ze hetzelfde appartement opnieuw online gezet "te koop".
de uitleg van het immokantoor is: om meer reclame te maken voor de andere nog niet verkochte appartementen, mag dat wel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bonnie
Berichten: 4

#2 , 05 dec 2010 14:50

Wij maken juist hetzelfde mee. Hebben jullie hier iets tegen kunnen doen? Of weten jullie hier al iets meer over?
Het kan toch niet dat die makelaars dat zomaar terug te koop kunnen zetten!

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 dec 2010 15:11

Zijn er nog andere appartementen, te koop in hetzelfde gebouw? Mogelijks gebruikt de Immo dezelfde foto's voor dat andere appartement.

Reclame

bonnie
Berichten: 4

#4 , 05 dec 2010 22:55

Nee, bij ons gaat het over een huis dat terug te koop gezet is.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 05 dec 2010 23:45

Was er een compromis getekend voor dat huis?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bonnie
Berichten: 4

#6 , 06 dec 2010 10:07

Ja, compromis is getekend in het bijzijn van de makelaar. En twee weken daarna zet die dat huis terug te koop ...

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 06 dec 2010 10:35

Heb je al terug kontakt opgenomen met die makelaar, en gevraagd naar het waarom van de herverkoop?

Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 dec 2010 12:10

Ja, compromis is getekend in het bijzijn van de makelaar. En twee weken daarna zet die dat huis terug te koop ...
Koper en verkoper hebben beide getekend?

bonnie
Berichten: 4

#9 , 06 dec 2010 12:46

Koper en verkoper hebben inderdaad beide getekend.

Oswald
Berichten: 9

#10 , 27 dec 2010 19:28

Ik zou me geen zorgen maken.
Voor die makelaar is het
1)reclame: Er gaan mensen klikken op die advertentie en zo op zijn eigen site terecht komen waar ze misschien een ander pand vinden. Of waar ze onder de indruk zijn van zijn site en er hun eigen pand aan toevertrouwen.
2)zekerheid: Als de verkoop niet doorgaat, omdat jullie bvb geen lening krijgen, dan heeft hij intussen misschien al nieuwe geïnteresseerden gevonden.

Wij hebben net een huis gekocht en dat pand heeft nog weken online gestaan. Pas toen de makelaar zeker was dat onze lening goedgekeurd was, heeft hij het effectief offline gehaald.

viv73
Berichten: 3

#11 , 09 feb 2011 11:02

Wij hebben het andersom voor... Hadden ons te koop staan bij een makelaar en bij het zoeken naar een nieuwe woning vonden we ineens ons eigen terug met een brede rode streep door 'verkocht'. En dat terwijl het helemaal niet verkocht is ! Volgens onze makelaar ook een vorm van reclame voor hem ???

EvilFreD
Berichten: 677

#12 , 09 feb 2011 11:46

Maar wel misleidende reclame.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 feb 2011 11:49

En hij berokkent U schade. Potentiële kopers van Uw woning zullen immers afhaken als ze denken dat de woning verkocht is.

Ik zou het zelfs niet als misleidende reclame maar als bedrieglijke reclame catalogeren.

Franciscus
Berichten: 38730

#14 , 09 feb 2011 19:40

Als die makelaar zijn vergoeding vraagt zeg je ook dat het al betaald is.
Periode dat het als verkocht stond moet niet betaald worden aangetekend in gebreke stellen.

Terug naar “Kopen”