aankoop woonst, huis nog niet verkocht

kwispel
Topic Starter

aankoop woonst, huis nog niet verkocht

#1 , 02 dec 2009 18:27

Situatie:

iemands huis staat te koop, maar het is nog niet verkocht.
Zij heeft een nieuwe woonst gezien die haar volledig ligt en die ze absoluut zou willen ( veel goedkoper dan de te koop staande woning)

Zij mag natuurlijk niet te lang wachten om die nieuwe woonst aan te kopen of iemand anders is ermee weg.

Probleem: ze heeft geen spaargeld en kan niets van voorschotten of wat dan ook leggen, haar enige bezit is de te koop staande woning die vrijwel zeker niet zal weg gaan voor een bedrag dat in de buurt ligt van de nieuwe woning, het verschil tussen de vraagprijs van de oude en nieuwe woonst bedraagt 170 000 euro, om maar te zeggen dat er zeker geld zal overschieten.

Wat zijn de mogelijkheden om toch de nieuwe woonst niet aan zich voorbij te laten gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 05 dec 2009 10:25

Ze kan een overbruggingskrediet aangaan bij de bank. Zulke kredieten zijn allesbehalve kosteloos (lees: ze kosten eigenlijk redelijk veel) maar aangezien er toch goed wat geld zal overschieten, lijkt me dit zeker een mogelijkheid om te onderzoeken. Wij (man en ikzelf) gingen in het verleden ook zulk overbruggingskrediet aan om reeds een woning te kunnen aankopen nog voor onze te koop staande woning verkocht was.

pauluitschoten

#3 , 30 dec 2009 16:06

Ik zit in dezelfde situatie.
Een overbruggingskrediet kost wel vrij veel.
Zijn er geen andere mogelijlheden?
ALl de verkoper akkoord gaat, kan je dan geen overeenkomst maken dat je het huis zult kopen maar pas als je huidige huis verkocht is?
Ik dacht bijvoorbeeld aan een verkoopbelofte van de verkoper en een aankoopbelofte van mijzelf met daarin de voorwaarde dat mijn huis eerst moet verkocht zijn.

Reclame

Terug naar “Kopen”