huur bij aankoop

AVSE
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huur bij aankoop

#1 , 30 mei 2025 13:41

Beste

Begin mei hebben wij de verkoopcompromis getekend voor aankoop eerste woning. Nu stond hierin vermeld dat de verkopers tot eind december 2025 mogen blijven inwonen indien oplevering van nieuwbouw app niet eerder is als opleveringdatum, namelijk 31 oktober. Wij zijn hier ook mee akkoord gegaan. maar nu stond hier ook in dat het gaat over een termijn met kosteloze bewoning, waarop we van de makelaar antwoordt verkregen dat huur eventueel nog mogelijk is.

Nu eind mei krijg ik van de notaris van verkoper de vraag om in juni al te komen tekenen, dat wilt dus zeggen al lening betalen zonder dat hun huur voorleggen. Wat wij absoluut niet vinden kunnen omdat ze al met het lange termijn van inwonen zitten en ook gratis dan. Is er ergens toch nog een mogelijkheid om huur te regelen? het effectief tekenen van verkoopakte moet nog gebeuren, kan hier iets mee in worden opgenomen?

Als 2e is mijn vraag mogen wij vanaf ondertekening akte aanpassingen gaan uitvoeren terwijl de toenvoormalige eigenaars hier nog verblijven?? Het gaat dan over verven en buitenhek plaatsen, geen uitbraak.

Ik hoor het graag

CityBird

#2 , 30 mei 2025 15:44

Jullie hebben tot 4 maanden na het ondertekenen van de compromis tijd om de akte te verlijden. Vragen aan notaris om dat te doen.

Nee, aan de compromis kan je niets meer veranderen, tenzij met wederzijdse toestemming.

Uiteraard mogen jullie gaan verven in die woning maar het spreekt vanzelf dat dit geen vanzelfsprekendheid zal zijn met die bewoners daar. Buiten zal dat nog wel lukken maar binnen ga je waarschijnlijk tegenwerking krijgen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2025 20:59

waarop we van de makelaar antwoordt verkregen dat huur eventueel nog mogelijk is.
Deze terloops geformuleerde zin kan zoveel verschillende scenario's omvatten.

Reclame

Terug naar “Kopen”