bewust informatie achterhouden ivm prijzen

JSYM
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

bewust informatie achterhouden ivm prijzen

#1 , 26 mei 2025 12:16

Ik heb een verkoopsovereenkomst getekend in maart, akte moet nog verleend worden in augustus, bij een makelaar, voor een sleutel-op-de-deur woning. Er zijn 3 momenten geweest 1) telefonisch - 2) tijdens rondgang - 3) bij het overlopen van de compromis dat bijkomende werken/ kosten konden toegelicht worden. Bepaalde werken/ kosten zijn transparant toegelicht, andere, zoals het aankopen en het plaatsen van een bad ( in een gebudgeteerde badkamer) zijn achtergehouden. Ik word tegen mijn wil geconfronteerd met kosten die mij niet op voorhand zijn toegelicht, en nu opeens wel opduiken. Wat zijn mijn opties? Mijn vertrouwen in de makelaar is volledig weg, hij wil niet antwoorden per mail, enkel telefonisch. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Sirkii

#2 , 26 mei 2025 13:50

In het lastenboek staat ws de plaatsing van een “standaard” douche etc beschreven of is een budget toegewezen voor de badkamerinrichting. De rest is logischerwijs tegen meerkost waarbij je niet alleen de materialen betaalt maar ook de meerwerken voor afvoer en watertoevoer. Dit is de “normale” manier van werken bij sleutel op de deur en meerprijzen kunnen stevig zijn 😟

Reclame

Terug naar “Kopen”