Na het overlijden van mijn vader in 2024 werd een akte van erfopvolging opgemaakt bij de notaris, notaris F.
Ik heb het appartement van mijn vader geërfd en heb van de notaris F. de basisakte ontvangen.
Na één jaar word ik opgebeld door een man die de eigenaar is van een garage dat vroeger (voordat mijn vader het appartement kocht) deel uitmaakte van één geheel. Mijn vader heeft die garage toen niet overgekocht. Deze man verwijst naar een notariële akte, opgemaakt door dezelfde notaris F., waarin staat dat mijn vader zich ertoe verbindt om de mazoettank die onder de garage staat te neutraliseren indien hij het appartement verkoopt. Dit staat slordig in een zijlijn van de akte geschreven.
Ik ben zeer verwonderd dat notaris F. mij hierover niet geinformeerd heeft en vraag mij af of ik de verbintenis van mijn vader ook geerfd heb.
Mijn volgende vraag is, hoe kan een mazoettank dat zich onder een garage bevindt waar ik geen eigenaar van ben onder mijn verantwoordelijkheid zijn? Ik heb geen enkel plan gekregen over de ligging van deze mazoettank, hoe ik eraan moet?
Hartelijk dank voor uw antwoord,
Alinebo