woningcertificaten???

little angel
Topic Starter

woningcertificaten???

#1 , 06 nov 2009 08:14

ik en mijn vriend hebben samen een huis gekocht op een openbare verkoop (gaat om een gedwongen verkoop).

nu beweert de secretaresse van onze notaris (want notaris is spoorloos bij elke vraag van onze kant) dat hij niet moet zorgen voor de nodige wettelijke woningcertificaten (epc en electrische keuring).

op internet vind ik nochtans het tegendeel terug.

wat kan ik doen of waar kan ik naartoe wanneer hij bij ondertekening van akte deze documenten niet kan voorleggen??

wie kan mij verder helpen met info?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 nov 2009 17:20

Beste ,

deze attesten moeten eigenlijk aanwezig zijn voor het ondertekenen van de compromis. De verkoper , of hier de notaris, is dus in fout. Bij negatieve of slechte attesten kan U afdingen op zijn prijs , want dan wordt U als koper verplict direct een aantal kosten te doen. .
U moet zeker en vast aandringen op die attesten voor de akte van aankoop getekend wordt. Indien de attesten er niet zijn , is de verkoop ongeldig. Over het Epc moet in alle geval melding gemaakt worden in de akte.
De recente exemplaren van compromis maken al melding van deze attesten. Staat er iets van op jullie dokument dat ondertekend is bij de verkoop?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

little angel
Topic Starter

#3 , 08 nov 2009 13:14

beste Wanton,

ik heb net het voorontwerp van de akte ontvangen en er wordt helemaal geen melding gemaakt van de attesten, ook niet op documenten van verkoop.

Morgen moeten we de akte gaan tekenen, dus ik hoop dat de notaris tegen morgen zijn huiswerk gemaakt heeft

Reclame

Terug naar “Kopen”