verkoop appartement aan minderjarige dochter

hildedekoninck
Topic Starter

verkoop appartement aan minderjarige dochter

#1 , 04 nov 2009 00:05

Naar het schijnt zou ik mijn appartement kunnen verkopen aan mijn minderjarige dochter (12 jaar). Klopt dit ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 04 nov 2009 15:11

Zij moet wel in staat zijn U te betalen.
Als U echt van uw huis af wil ten gunste van uw dochter , is een schenking eerder aangewezen. Maar dan kan U in de problemen komen als er nog andere kinderen zijn of komen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

j.demoor

#3 , 05 nov 2009 09:39

“Art.378.§ 1. Onder voorbehoud van...is de machtiging van de vrederechter vereist om de in artikel 410, § 1,...9°...bepaalde handelingen te verrichten waarvoor de voogd bijzondere machtiging van de vrederechter moet verkrijgen.Art.410.§ 1. De vrederechter moet de voogd bijzondere machtiging verlenen om :...9° een onroerend goed aan te kopen...”(Burgerlijk Wetboek)/.

Met machtiging van de vrederechter kan u dus uw appartement verkopen aan uw 12-jarige dochter.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Kopen”