broer verkoopt onroerend goed

wb
Topic Starter

broer verkoopt onroerend goed

#1 , 02 nov 2009 20:16

Mijn moeder is 80 jaar en leeft gelukkig nog, vader is overleden.
We zijn met 4 broers (3 broers verstaan zich en hebben met die ene ruzie.
Ene heeft moeder ingepalmd voor 100% in zijn macht.
In de andere broers heeft moeder geen vertrouwen in door toedoen van die ene.
Deze heeft alle volmachten van moeder, ook notariele volmacht.
Deze heeft nu zonder medeweten van de andere broers een appartement van moeder verkochten heeft dat geld niet op haar rekening gezet.
Moeder zegt dat ze van niets weet en dat hij alles regelt.
Mijn wens is dat moeder haar vermogen houdt tot ze overleden is en dat dan alles eerlijk door 4 wordt verdeeld. Dit wilt die ene niet en wat kunnen de anderen daar tegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 nov 2009 20:31

Dat appartement was blijkbaar van moeder alleen ; ik bedoel het was niet mee van vader geweest zodat de andere kinderen blote eigenaar waren.
Nu, op het ogenblik dat moeder overlijdt moet dat geld boven komen. Uw broer , die alle dokumenten heeft getekend , zal verantwoording moeten afleggen omtrent de besteding van dat geld. Het ziet er naar uit dat hij dan ieder zijn deel zal moeten betalen.
Ook opletten : stel dat moeder overlijdt binnen de drie jaar na verkoop , dan moet dat geld aanwezig zijn in de nalatenschap. Als dat niet kan , veronderstelt de Registratie dat elke erfgenaam daar een deel van heeft gekregen. U zou successierechten betalen op iets dat ge niet hebt gekregen.
Daarom , indien moeder nu niets regelt , moet ge bij haar overlijden , ooit , opklaring eisen , desnoods via rechtbank.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

3399AAaa

#3 , 13 nov 2009 16:34

Is het niet zo dat door de zakelijke subrogatie die broer nu al verplicht is dat geld op de rekening te zetten?

Reclame

Terug naar “Kopen”