Tweede kijkdag na geldig bod

Lena11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Tweede kijkdag na geldig bod

#1 , 06 mar 2024 18:01

Dag,

Ik ben vorige week naar een appartement gaan kijken & had te horen gekregen dat ik maandagavond ten laatste moest bieden (mondeling).
Toen ik maandag nog belde om wat vragen te stellen - kreeg ik opeens te horen dat deze deadline niet meer geldig was.
De makelaar zei "dat er zo veel vraag was - dat er niets anders op zat dan een tweede kijkdag te organiseren."

Uit alle kandidaten die vorige week kwamen kijken - heb ik het hoogste bod. Officieel zou ik dus denken dat ik het appartement heb?
Mag ze zomaar een nieuwe kijkdag organiseren? Opeens komt er natuurlijk 10 man concurrentie bij...
De deadline voor de bieding was mondeling - geen mogelijkheid om te bewijzen dus....

Wat te doen?

Alvast bedankt!
Mvg

lukasi
Berichten: 1151

#2 , 06 mar 2024 18:10

Je bod schriftelijk bevestigen met natuurlijk een datum erop wanneer je bod vervalt.
En neem deze datum VOOR de 2 de kijkdag.
Veel kans dat ze je daardoor proberen om nog een hoger bod uit te brengen.

bosprocureur
Berichten: 6861

#3 , 06 mar 2024 18:16

Staat er ergens in de voorwaarden dat de hoogste bieder ook het pand toegewezen krijgt?

Reclame

Lena11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2024 21:07

@lukasi Het bod was automatisch twee weken geldig. Geen mogelijkheid zelf een datum aan te geven... Jammer. Wist natuurlijk ook pas na bod dat er een tweede bezoekdag kwam...

Lena11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mar 2024 21:07

@lukasi Het bod was automatisch twee weken geldig. Geen mogelijkheid zelf een datum aan te geven... Jammer. Wist natuurlijk ook pas na bod dat er een tweede bezoekdag kwam...

Lena11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mar 2024 21:08

@bosprocureur Ja, maar natuurlijk geen termijn.

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 mar 2024 22:11

Verkoper kiest aan wie hij verkoopt. Zelfs al zou hij willen verkopen aan iemand die niet het hoogste bod heeft. Of hij kan aan niemand verkopen als geen enkel bod hem aanstaat.

Een bod bindt de koper, niet de verkoper.

mbbs1024
Berichten: 477

#8 , 06 mar 2024 23:01

Zolang je bod door de verkoper niet aanvaard wordt, is er geen verkoop.

Terug naar “Kopen”