Kadastraal inkomen

fufanu
Topic Starter
Berichten: 7

Kadastraal inkomen

#1 , 31 jul 2009 13:20

Ik heb pas een appartement gekocht en zou willen weten of ik in aanmerking kom voor klein beschrijf. Moet je dan kijken naar het kadastraal inkomen of het geïndexeerd KI?
KI= 694 en het geïndexeerd KI= 1027

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9903
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 31 jul 2009 13:38

Het basis kadastraal inkomen , niet -geïndexeerd , is hetgene waar rekening mee gehouden wordt. Het moet lager zijn dan 745 €.
Op basis van dit gegeven komt U wel in aanmerking.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

fufanu
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 31 jul 2009 14:37

Super, bedankt voor je snelle antwoord :)

Reclame

Vaoke
Berichten: 400

#4 , 31 jul 2009 21:18

Niet te snel van stapel lopen hoor.
De notaris, bij wie de akte zal worden verleden, hoort in principe bij de Administratie van het Kadaster het een en ander na te vragen en wat blijkt dan dezer dagen; daar waar het niet-geïndexeerd K.I. weinig beneden de 745 euro ligt mag je een bezoek verwachten van één van hun inspecteurs.. en dan zou bij nazicht wel eens kunnen blijken dat bedoeld pand tegenwoordig boven de 745 euro uitkomt.. dat gebeurlijk als gevolg van diverse veranderingswerken die werden uitgevoerd na de vastlegging van het vooralsnog bestaande K.I. en alsdan zou het wel eens kunnen zijn dat er een kleine 10.000 euro extra beschrijvingskosten moeten betaald worden!
Zo werken heden ten dage de diensten van ene D.R.; voor alle duidelijkheid.. m'n zoon verkocht onlangs z'n woning (die hij enkele jaren geleden aankocht na een sterfgeval) en wat bleek.. de overleden eigenaar had destijds zonder voorkennis van het Kadaster z'n terras overdekt en alleen daarmee kwam men boven de 745 euro uit.. en dan wil ik het nog niet hebben over de inmiddels aangelegde C.V., de nieuw ingerichte keuken, etcetera.

wolf2
Berichten: 2071

#5 , 01 aug 2009 18:19

Helemaal juist en men kan niet genoeg verwittigd zijn.

Voor een appartement echter is er weinig mogelijk: de oppervlakte kan men niet veranderen en alle elementen zijn van bij de bouw al voor 100% in rekening genomen (normaal is er al een badkamer en C.V.; en in een gebouw waar geen lift is ziet men er zelden één komen nadien).

Terug naar “Kopen”