Akte zonder compromis

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Akte zonder compromis

#1 , 24 aug 2023 18:47

Onze woning van mijn (nu) ex en mij werd verkocht. Meer bepaald, de ouders van mijn ex kopen zich voor een stuk in zodat mijn ex er kan in blijven wonen.

Er is enkel een schriftelijke aanvaarding van het bod via email. Ik was in afwachting om een compromis op te maken gezamenlijk bij de notaris. Dit om enkele bepalingen reeds te stipuleren (qua timing, verdeling inboedel etc.).

Nu krijg ik plots bericht van mijn ex-schoonouders dat de AKTE reeds zal worden verleden half september (zonder mij hierover in te lichten). Ik val dus compleet uit de lucht en dat geeft mij welgeteld 3 weken tijd vooraleer ik officieel op straat sta. Dit voelt zeer eenzijdig aan en lijkt wel of ze onder 1 hoedje spelen met hun notaris.

Ik heb een andere woning gekocht en deze zal waarschijnlijk net na de feestdagen beschikbaar zijn. Iets gaan huren voor die paar maanden en dus 2x verhuizen zie ik echt niet zitten.

Kan ik hier nog iets tegen in brengen?

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 aug 2023 12:40

Dergelijke zaken horen niet in een verkoopsakte van een woning thuis.

Evi (Odos)
Berichten: 362
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 25 aug 2023 16:12

Een compromis is inderdaad niet gebruikelijk bij een uitkoop. Meestal wordt hierover onderhandeld bij de afhandeling van de erfenis. Is er een EOT? Of een vonnis?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Kopen”