verkoopbaarheidsattest

maanwonder
Topic Starter
Berichten: 17

verkoopbaarheidsattest

#1 , 04 jun 2009 20:14

hallo,
zit met volgend probleem, zal eerst een schets maken van de toestand
ik heb in maart een compromis getekend met de eigenaar die ook verhuuder was van ons huis. Heeft bij de verkoop een deel van onze tuin ingepalmd en het huis naast ons gekocht. Er is daar heel wat grond aangebonden. Nu heeft hij een nieuwe verkaveling aangevraagd die goed werd gekeurd door stedenbouw en de gemeente. Tot nu toe zit alles goed. Na het compromis had ik 14 dagen de tijd om een bank te zoeken voor een hypothecaire lening. Na een week had ik die lening al vast en twee weken later was alles al getekend. Nu was het wachten tot het verlijden van de akte. Deze week heb ik contact opgenomen met mijn notaris om te vragen voor wanneer het was en die waren nog altijd aan het wachten om de verkoopbaarheidsattest van de notaris van de verkoper. Die notaris had in april zijn aanvraag gedaan bij de gemeente maar kreeg een brief terug op 7 april dat de aanvraag niet aanvaard werd om dat er nog geen waarborg gestort werd voor de nutsvoorzieningen(water,gas,rioleringen en dergelijke)
Dit dateert van april, nu juni is er nog altijd niets gebeurd, heb contact opgenomen met de ambtenaar van ruimtelijke ordening en die zei me het enige wat ze moeten doen is een raming van de kosten en daarvoor een waarborg storten. Nu heb ik het gevoel dat de notaris van de tegenpartij zijn werk niet gedaan heeft en ik mij afvroeg wat ik kan doen tegen dit verzuim, want dit sleept nu al 3 maand aan.
En is dit normaal dat dit zolang duurt.
alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”