Aankoop perceel bosgrond herbumont

Timovdd_001@msn.com
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop perceel bosgrond herbumont

#1 , 12 mar 2023 15:31

Hallo iedereen

Ik sta op het punt om te overwegen om een stuk bos te kopen in de ardennen aan de ourthe ( +-1300m2).

- Wat zijn de valkuilen? (Evt met volledige eigendom ed, ..)
- betaal je gwn ook elk jaar kadastraal inkomen?
- zou er af en toe willen op kamperen, zal wel geen probleem zijn zeker?

Alle info is welkom!

Groetjes

Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 12 mar 2023 18:31

Om te mogen kamperen moet het wel minimum grond zijn waar verblijfsrecreatie toegestaan is. Wat niet weet niet deert natuurlijk maar boswachters kunnen lastige mensen zijn. Bos gaat normaliter hoogstens een paar euro per vierkante meter.

Alleen al sanitair kan een probleem zijn tenzij je een mobilhome hebt.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 12 mar 2023 18:47

Hier al eens kijken / zoeken naar uw terrein.
In Vlaanderen is dat www.geopunt.be
en in Wallonië
https://geoportail.wallonie.be/home.html

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 12 mar 2023 21:01

Ik sta op het punt om te overwegen om een stuk bos te kopen in de ardennen aan de ourthe ( +-1300m2).
Da's wel een heel klein perceel voor "bos", pakweg 40 x 32 m ofzo
Zeker dat het officieel enkel bos is ?
Wat zijn de valkuilen? (Evt met volledige eigendom ed, ..)
Jachtgebied ?
- betaal je gwn ook elk jaar kadastraal inkomen?
Ja, maar bosgrond kost bijna niks

builder
Berichten: 189

#5 , 12 mar 2023 21:16

Hallo iedereen

Ik sta op het punt om te overwegen om een stuk bos te kopen in de ardennen aan de ourthe ( +-1300m2).

- Wat zijn de valkuilen?
De Ourthe stroomt helemaal niet door Herbeumont.
Zeker dat iemand u niet probeert op te lichten met iets te verkopen dat niet bestaat?

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 12 mar 2023 22:40

Idd jachtgebied en dat zonder toelating ? van de eigenaar om aan hun aantal hectare te komen.

artemis
Berichten: 3294

#7 , 12 mar 2023 22:48

HerbEumont ligt aan de Semois, niet aan de Ourthe.
Boswachters zijn geen ‘lastige’ mensen maar simpelweg handhavers van de wet, dat is hun uitdrukkelijke job.
Informeer gewoon eerst bij de gemeente daar wat je op dat stukje bos zou mogen. Kan als wildkamperen beschouwd worden.
Bezint eer ge begint.

Timovdd_001@msn.com
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 mar 2023 14:52

Ja idd het is niet herbeumont maar roch en ardenne. Ja de immo zei dat ik alle info vind bij de gemeente. Maar is natuurlijk een trip naar daar. En als het jachtgebied is.. wat zijn de nadelen dan?

Het is een perceel van 1700 m2 dus idd niet groot.
Is gwn een stuk bos vraagprijs 3000 euro en ligt 100 m van de ourthe.

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 13 mar 2023 17:57

Als het jachtgebied is dan komen er jagers over uw terrein gelopen en schieten het wild in uw bos want ze denken dat ze wettelijk dat recht hebben.
Trouwens u zit in hun weg... in VL zelfde situatie. Daar werden de jachtgebieden ook aangegeven door de jachtverenigingen en daar weten de meeste eigenaars van niets.

artemis
Berichten: 3294

#10 , 13 mar 2023 18:08

Zeker bij de gemeente La Roche-en-Ardenne gaan informeren wat mag en moet en sowieso de grond gaan bekijken.
Hoe is de toegang er naartoe, wat ligt ernaast, wat ligt tussen die grond en de Ourthe op 100m, etc…
De Ourthe aan La Roche is behoorlijk geëxploiteerd, het is niet voor niets één van de grote toeristische centra in de Ardennen. Sommige stukken zijn er bijzonder steil. Noord-Zuid situering is nog een belangrijke factor in heuvelachtig gebied, delen van de vallei krijgen er amper zonlicht en zijn heel het jaar vochtig en kil, ook in de zomer.
Een trip naar daar lijkt me toch absoluut noodzakelijk en geen overbodige luxe. Bekijk het ook op alle momenten van de dag, ochtend, middag, avond.

Terug naar “Kopen”