investeren

wim20
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

investeren

#1 , 10 feb 2023 08:22

ik wil verbouwingswerken uitvoeren in het vastgoed van mijn vriendin,wat doe ik best allemaal zodat ik bij eventuele breuk mijn geld terug krijg ook al heeft zij eventuele schulden

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 10 feb 2023 18:25

Beste oplossing is dat NIET te doen. Je geld ergens in steken is geen probleem. Het terug krijgen wel. Zeker als er schuldeisers zouden zijn die zichzelf al zakelijk hebben ingedekt . Wat jij voorstelt is de weg naar problemen.
Investeren met eigen gelden in een pand van een derde zorgt voor een waardeverhoging waar de schuldeiser die hypotheek heeft gelukkig is.
Maar als het fout loopt kan jij fluiten naar je geld.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

wim20
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2023 14:56

ook als het notarieel vastgelegd is (bijvoorbeeld bij breuk dient het huis verkocht te worden en ik eerst uitbetaald te worden?)
alvast bedankt

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 feb 2023 15:11

Ja, ook dan.

Als er een hypothecaire lening op de woning loopt, zal de bank zich al zeker en vast niks van jullie afspraak moeten aantrekken.

Hetzelfde met andere prioritaire schuldeisers.

En stel dat dit allemaal niet van toepassing is: als uw vriendin u ondanks wat is genoteerd toch niet uitbetaald of het huis niet verkoopt, zal u naar de rechtbank moeten stappen en kosten voorschieten die u mogelijk niet allemaal terugbetaald krijgt.

wim20
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2023 16:52

wat denk je dan als ik mij 50% zou inkopen in de woning,dan heb ik natuurlijk wel zekerheid of niet?

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 feb 2023 19:41

wat denk je dan als ik mij 50% zou inkopen in de woning,dan heb ik natuurlijk wel zekerheid of niet?
Ik zie niet in hoe dit de voorrang van de bank zou teniet doen. Heel het huis ligt onder hypotheek. Dat gaat niet plots veranderen doordat u zich gaat inkopen.

wim20
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 feb 2023 12:54

maar ze heeft geen schulden,ik wil mij gewoon inkopen in haar eigendom dit is toch een goede oplossing?

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 feb 2023 13:16

maar ze heeft geen schulden,ik wil mij gewoon inkopen in haar eigendom dit is toch een goede oplossing?
Jij bent het die in het openingsbericht schreef “hoe kan ik mijn geld terugkrijgen, ook al heeft ze schulden”.

Wij zeggen: er is geen garantie.

Je doet natuurlijk wat je wil. Alleen zien we op dit forum erg veel cases waarbij dit verkeerd gaat.

Inkopen in de woning kan een oplossing zijn, maar er zitten nog veel punten aan waar achteraf discussie over kan komen.

Terug naar “Kopen”