Nieuwbouwhuis

Kelly VdW
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwbouwhuis

#1 , 09 feb 2023 22:38

Goedenavond,
Ik heb een vraag maandag word mijn huis opgeleverd maar blijf met een bepaald gevoel zitten. Mijn dak watert niet deftig af. Het regenwater blijft dus effectief op sommige plaatsen gewoon liggen. Op het eerste verdiep zie je nu de kringen van waar het regenwater is blijven liggen. Op de zolder bleef het zelfs echt staan en moesten we het wegtrekken met een aftrekker stond 10cm onder. Van verschillende dakwerkers ondertussen gehoord dat het niet goed gelegd is, kan ik hier dan iets tegen doen? Ik weet nu al dat ze moeilijk gaan doen als ik er iets over ga zeggen en dat als we niet tekenen we de sleutel niet krijgen. We hebben dus nu voor de oplevering de volledige som al betaald ik dacht dat de betaling na de oplevering was met de wet Breyne.
Alsook van de toekomstige overburen gehoord dat de architect bedragen bij rekent voor bevoordeeld een carport die er nog niet staat maar wel op het plan om daar zijn procent nog op te krijgen hij bepaald dan zelf het bedrag, bij hen was het 40k voor een carport. Wij hebben bv onze keuken uit het volledige project gehouden mag hij hier zijn procent dan op nemen?
Wat ze ook deden bij de buren ze hebben een scheur in hun bad aan de buitenkant de architect zij hierop wacht even, is drie meter verder gaan staan en zei daarop van hier zie je het niet dus dit schrijven we niet op. Als ze niet tekende dan kregen ze de sleutel niet dus eigenlijk hebben ze getekend onder dwang. Kan dit allemaal zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1139

#2 , 10 feb 2023 08:45

schakel voor maandag ... wel kort dag niet om met die vraag nu pas af te komen... een bouwexpert of onafhankelijk architect in. Dus NIEUW, niet de architect van de bouwfirma, niet iemand die gebonden is met enige SOD.
Hij zal u technisch bijstaan.

Reclame

Terug naar “Kopen”