aankoop via openbare verkoop

boerton
Topic Starter

aankoop via openbare verkoop

#1 , 15 mei 2009 17:53

Onlangs heb ik het hoogste bod uitgebracht op een openbare verkoop met één zitdag . De vrederechter vond het bod niet hoog geneoeg en heeft een tweede zitdag voorgesteld , binnen een maand.
Ik heb wel de nodige papieren moeten tekenen , maar wordt nu wel weer een maand geblokkeerd met alle gevolgen vandien
Ik moet dus zes weken wachten voor ik weet of de woning voor mij is en als dat niet het geval is ben ik zes weken kwijtgespeeld
Ik moet wel binnen 24 hr een voorschot van 18% ophoesten , maar de heren mogen zomaar even de verkoop een maand uitstellen ?

Kan dat zomaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 16 mei 2009 15:17

Ja, dat kan. Dat zijn de regels van de openbare verkoop die u geacht wordt te kennen.

boerton
Topic Starter

#3 , 16 mei 2009 22:54

Ja, dat kan. Dat zijn de regels van de openbare verkoop die u geacht wordt te kennen.
bedankt voor uw beknopt antwoord , ik vraag me af of er nog iemand is die zoiets heeft meegemaakt , ik ken ondertussen al enkele mensen met ervaring in het kopen met opbod en die hebben zoiets nog nooit meegemaakt

Reclame

dieke

#4 , 16 mei 2009 23:29

Dag boerton

Ook ik heb al heel wat openbare verkopen afgeschuimd en ik kan je toch vertellen dat ik al wel vaker heb meegemaakt dat er uiteindelijk toch een tweede zitdag werd gepland, hoewel dus eerst werd aangekondigd dat de koop zou worden afgerond na de eerste en enige zitdag. U werd toch op de hoogte gebracht van het feit dat men het bod te laag vond en dat men bijgevolg een tweede zitdag zou houden, ALVORENS u die papieren moest tekenen en uw voorschot betalen? Indien dat niet het geval is, is er toch wel wat loos, ja.

Terug naar “Kopen”