VZW onterecht gevestigd op mijn adres

Caroline Nunes
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

VZW onterecht gevestigd op mijn adres

#1 , 09 jan 2023 13:30

Beste,

Wij hebben ons huis 1.5 jaar geleden gekocht. 6 maanden later kregen wij post (Van KBC) op ons adres van een VZW. Blijkbaar staat de maatschappelijke zetel van deze VZW nog steeds op ons adres.
Ik heb deze VZW opgezocht en zo enkele leden kunnen terugvinden. Ik heb deze aangeschreven met de vraag ons adres te schrappen op de VZW. Vandaag 09/01, krijg ik terug een schrijven van de rechtbank op naam van de VZW op ons adres.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ons adres geschrapt wordt? Kan ik een schadevergoeding eisen omdat deze VZW onterecht op mijn adres staat?

Graag Uw mening

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 09 jan 2023 13:36

Zie https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=71854

Schadevergoeding? Welke schade hebt u juist geleden?

Caroline Nunes
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2023 13:43

Nog geen, maar ik vraag al 1 jaar om ons adres te schrappen en er gebeurd niets. Misschien als ze ons iets moeten betalen dat het snel opgelost is.

Reclame

Caroline Nunes
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jan 2023 13:54

En ik weet ook niet wat hun activa zijn op dit moment, ik wil ze dus geschrapt van mijn adres

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 09 jan 2023 14:28

""Als verdere aanvulling zie de en mijn antwoorden daar.
KBO is de snelle wijze maar wijzigt niets aan de juridische realiteit ..het is uiteindelijk de procureur des Konings die naar aanleiding van PV politie en dan de rechtbank het definitief kan regelen.
Politie kan in hun systeem het op te stellen document vinden ( heb dat eens nagevraagd) en dat doorsturen naar PdK en KBO.

https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 345#p38248

PS gezien het een sociale woning is deze zeker ook verwittigen.

en ook mijn tekst


Politie kan perfect een PV opstellen waarin ze aan de procureur melden dat het een vals adres is.
In het politiesysteem is daar trouwens een formulier voor voorzien.
Duurt wel enkele maanden voor dit effectief kan gewijzigd worden op vordering procureur des Konings.

verdere info
Politie kan een pv wet op de KBO (Wet 16/01/2003) maken inzake artikel 5 (Iedere onderneming og vestigingseenheid bedoeld in artikel 4, wordt in de Kruispuntbank van Ondernemingen ingeschreven en verkrijgt op het ogenblik van de inschrijving een ondernemings- of vestigingseenheidnummer. Dit nummer vormt hun uniek identificatienummer)
en artikel 62 §2 4° (wordt gestraft met een geldboete van 26 tot 10.000 euro hij die wetens een onjuist verzoek tot inschrijving of wijziging indient).
In het politiesysteem onder rubriek bijzondere wetten dan 'andere', dan 'handel' en dan weer 'andere'.
Parketcode is 61
Parket geeft dan de politie van woonplaats zaakvoerder opdracht deze over het feit te horen.
dus
Er is domiciliefraude ten aanzien van die firma.
Dringend wijkagent vragen procedure ambtelijke schrapping op te starten.
Procedure hierboven.

.../...
verdere info:
""" Wie fictieve zetels huurt of verhuurt is strafbaar.
• Wie een fictieve zetel huurt kan op basis van deze vaststelling failliet worden verklaard;
• Wie een fictieve zetel huurt verliest alle solvabiliteit

• Wie een fictieve zetel huurt zal wellicht tal van nuttige en noodzakelijke meldingen waaronder dagvaardingsexploten en betekeningen niet ontvangen. Aldus zullen niet alleen de schulden nog hoger oplopen, maar zullen bovendien belangrijke middelen van verdediging definitief verloren gaan;

• Wie als handelaar in eigen naam een fictieve woonplaats heeft gekozen om thuis niet verontrust te worden met het faillissement of om bepaalde goederen weg te moffelen, zal het recht op verschoning na faillissement verliezen."""

Bron : Elfri de Neve

http://users.skynet.be/fc835218/documen ... happen.doc" onclick="window.open(this.href);return false;.
""

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 09 jan 2023 17:46

Vandaag 09/01, krijg ik terug een schrijven van de rechtbank op naam van de VZW op ons adres.
Ideaal :!:

U laat de rechtbank (zal wslk van griffie komen ?) aangetekend weten dat de maatschappelijke zetel van de VZW niet op uw adres gevestigd kan zijn, want dat u daar woont en geen enkele band heeft met deze VZW die er sinds (datum waarop u het pand betrok) niet meer vergaderd heeft, en waarvan de bestuurders de maatschappelijke zetel -zelfs na aanmaning (vermeld de leden die u aanschreef) weigerden te verplaatsen.


Als de VZW al voor de rechter staat, komen er dan waarschijnlijk nog een paar aanklachten bij ...


Doe de brief van de rechtbank er terug bij.

AKLP
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jan 2023 17:00

U kan een ambthalve doorhaling aanvragen bij de KBO.

Terug naar “Kopen”