Ereloon landmeter

Jente337
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ereloon landmeter

#1 , 15 nov 2022 18:36

Begin dit jaar heb ik een bouwgrond gekocht. Nu ik een architect gevonden heb blijkt dat de erelonen van de landmeter niet betaald zijn door de verkopers waarbij de architect het digitaal landmetersplan niet krijg. De verkopers hebben telkens een andere uitleg, dat ze het niet weten en dat ze geen factuur hebben gehad. Nadat ik de landmeter zelf gecontacteerd heb blijkt dat ze al 2x een herinnering hebben gekregen om deze factuur te betalen. Had deze verkoop wel door mogen gaan? Hoe kan ik dit best oplossen? De landmeter zegt dat ik het digitaal landmetersplan als ik het ook betaal maar zo werkt dat toch niet in principe? De aanvrager moet dit toch betalen, ook in de akte staat er niks over dat wij dit moeten betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1141

#2 , 15 nov 2022 19:13

Naar wie is de factuur gestuurd?
De vorige eigenaars ?
Dan zal de landmeter deze moeten aanmanen om zijn factuur te betalen. Dien ze dit niet dan is het via de rechtbank.
U kunt daartegenover wel een schade-eis naar de verkopers sturen wegens vertraging en niet volgens de contractuele overeenkomst gemaakte afspraken.

Reclame

Terug naar “Kopen”