Verborgen gebreken

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

Verborgen gebreken

#1 , 27 okt 2022 18:13

Goedemiddag

Twee jaar geleden kocht ik een appartement. Een blok bestaande uit 6 appartementen waarvan er 4 gerenoveerd en verkocht werden. Ik heb 1 van deze 4 gerenoveerde appartementen gekocht.
Al snel kwamen er verborgen gebreken naar boven, o.a. condens dat van de ramen loopt, verwarming die piept, opstijgend vocht.
Vandaag begint ook mijn voer te zweven en kan ik deze gewoon naar beneden duwen. Als ik erop staat beweegt de vloer dus.

Ik ben naar een advocaat gestapt in januari 2021. De buren hebben ook problemen en zijn mee ingestapt in het proces.
Alles duurt lang, helaas. In november is er een evaluatie door de rechtbank. Als ik het goed begrijp is dit nog geen uitspraak.

Ik liet ondertussen een offerte maken voor het opstijgend vocht: 11.000 euro. Het appartement naast mij heeft ook last van opstijgend vocht.

Ik denk dat sommigen zich wel kunnen voorstellen hoe vaak ik hier van wakker lig, hoe ongelukkig deze situatie mij maakt.
Ik maak dit proces helaas alleen mee aangezien ik geen partner heb. Het is best zwaar.
Ik hoop hier enerzijds 'lotgenoten' tegen te komen, die misschien hun ervaring willen delen en mij hopelijk wat gerust kunnen stellen.
Wel besef ik dat dit nog jaren kan duren.

Iemand een idee of de koop nietig laten verklaren een mogelijkheid is?
Of heeft iemand een idee of ik al kan verkopen, terwijl het proces nog lopende is?
Dit zal uiteraard een lagere prijs worden dan wat ik betaald heb, maar als er achteraf een uitspraak is die een vergoeding met zich meebrengt hoop ik het er uiteraard uit te halen.


Groetjes
Mi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tim123123
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2022 17:30

Veel sterkte alvast!

Wat zegt het postinterventie dossier? Zijn de werken door een aannemer gebeurd? Zijn er facturen?
https://www.livios.be/nl/bouwinformatie ... problemen/

Wat zegt de advocaat?

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

#3 , 29 okt 2022 00:40

Postinterventiedossier is helaas weinig waard. Echter, de expert liet weten dat er geen wetgeving bestaat over wat erin moet zitten.
Er zit bv een factuur in, maar weinig gedetailleerd.
De aannemer is zich tevens failliet aan het laten verklaren.

De verkoopster is een professionele verkoopster, wat goed is zegt de advocaat. Zij is dus ook aansprakelijk.
Ons dossier is sterk zegt de advocaat, maar verder spreekt ze zich niet teveel uit.
Denk omdat ze liever niet heeft dat we teleurgesteld kunnen worden indien het anders zou uitdraaien.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38595

#4 , 29 okt 2022 15:29

Als aannemer nog niet failliet is - bewarend beslag laten leggen op alles wat er kan. Laat uw advocaat dat uitzoeken.

Terug naar “Kopen”