en vraag

yildiz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

en vraag

#1 , 18 okt 2022 02:08

Ik heb een huis gekocht op een openbare veiling. We weten al 5 jaar dat de fundering niet stabiel is en het langzaam doorzakt. Het is echt merkbaar in het appartement dat de gang en muren gebarsten en breder zijn. De mijne De vraag is: ik kocht het huis in 2008. Alleen al bij de aankoop waren van buitenaf alleen opvallende plekjes te zien, van binnen was er bijna niets.Wat kan ik er aan doen. Een aannemer vertelt me ​​dat de oude stenen en de nieuwe stenen op een gegeven moment niet goed in elkaar zaten. In de kelder hadden we grondwater van ongeveer 10-15 cm hoog. Ik zou blij zijn als je me zou kunnen helpen of een weg zou kunnen wijzen .
Met vriendelijke groeten.
yildiz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 okt 2022 07:36

Kijk eens in uw brandverzekering, of vraag na bij de makelaar, of de voorwaarden ook verzakking dekken.

Blijkbaar waren de eerste sporen van verzakking al aanwezig bij aankoop.

U heeft de woning al van 2008 in bezit, dus een eventuele 10 jarige aannemersgarantie is ook al voorbij.

Wat u daaraan kan doen ?
Fundering (van de latere aanbouw ?) laten stabiliseren.

Het gaat niet vanzelf beter worden, enkel erger ...

Reclame

Terug naar “Kopen”