Verborgen gebreken huis

Ovdb
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verborgen gebreken huis

#1 , 15 sep 2022 03:32

Beste mensen ,na aankoop huis vertoont de woning vocht in de gang die steeds erger word bij regenweer met als gevolg schimmelvorming en afbrokkelen van de muur vanboven tot onder zichtbaar 4m2 mss meer achter het behang .ook zijn er aan de achterbouw verscheidene lekken in het dak waardoor er zelfs plassen liggen op de vloer en de zijmuur ook vochtig is.is dit te verhalen op de makelaar of is dit verloren werk?ik kocht de woning in een droge periode .dit kon ik toch niet geweten hebben?na de eerste zware regenbuien werd dit steeds zichtbaarder met grote frustratie als gevolg.en dit voor een "te moderniseren woning".ik had onlangs een schattingsrapport via realo opgevraagd blijkt de woning sind '18 al 5 keer te koop hebben gestaan .mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 sep 2022 09:02

Sporen van dergelijke vochtplekken zijn toch te zien, ook bij droog weer.
Hoe ziet het dak eruit?
Hoelang ben je al eigenaar van de woning?
Indiër er stond " te renoveren woning" wilde dat zeggen dat er werken dienden te gebeuren, en blijkbaar niet enkel een nieuwe baskamer of keuken, maar daar viel natuurlijk ook de bedaking onder. Werd die toen onderzocht door een deskundig iemand?
Persoonlijk denk ik niet dat je veel kans maakt in een rechtbank. U was immers verwittigd dat er teen en tander moest worden vervangen of hersteld.

Ovdb
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2022 01:59

Bedankt voor uw reactie.u heeft wss wel gelijk en ik denk dat dit een moeilijk gegeven is en een werk van lange en dure duur is uitendelijk mss voor meer ergernis.had eens voor info een mail gestuurd naar het bureau van advocaat elfri de neve (zijn site staat trouwens boordevol nuttige info)het antwoord was Zulke procedure kost handenvol geld enkele duizenden om te beginnen plus een expertise op eigen kosten .en met moet moedwilligheid en camouflage kunnen aantonen en alle tijd die Erin kruipt en mss voor niets als de Rechter njet oordeelt.tja het dak roofing slecht geplaatst laat Los op verschillende plekken en is wat bijgwerkt mja hoe, alsook zijn er 2 plastic dakplaten geplaatst voor lichtinval (zijn natuurlijk geen dubbelwandige koepels ) die lekken .heb het ondertussen allemaal in een dossier doorgestuurd naar de verzekering .zal het wel afwachten .ben ook wel tot de constatatie gekomen dat deze koop geen slimme zet was en beetje overhaast denk ik. in de nabije toekomst denk ik het terug te verkopen en iets degelijker afgewerkt te kopen .heb nog aan 1.3 geleend toen de rentes nog laag stonden die zou ik kunnen meenemen :D

Reclame

Ovdb
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 sep 2022 02:03

Aangekocht juni 2021

lucas123456
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 sep 2022 02:18

Ik ontving vorige week volgende email van mijn AX* verzekeraar mbt vochtschade aan muren:
Neen , dat is de enige uitsluiting in waterschade…. Breuken/barsten waterleiding/ radiators is gedekt, water dat van boven komt tgv storm, afgebroken dakgoten, enz is allemaal gedekt.
Opstijgend vocht is nooit gedekt. Ook niet verzekerbaar jammer genoeg mits bijpremies ofzo. Ik krijg de vraag erg vaak.

Ovdb
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 sep 2022 11:33

Opstijgen vocht maardat kruipt niet tot 3m hoog :shock: heb er wel wa last van maar Dat is mss een plek van 30 op 30 aan de grond.probleem begint op 1 m hoog tot 3m in de gang .als k de afvoer van de buren bekijk en hoe water erover en erlangs stroomt en onze gemeenschappelijke muur die staat achter die afvoer vol mos en is drijfnat denk dat daardoor mijn vochtprobleem is.

Terug naar “Kopen”