Aankoop weide maar aan ander verkocht

hansvdc
Topic Starter
Berichten: 9

Aankoop weide maar aan ander verkocht

#1 , 30 jul 2022 17:07

Ik had met de verkoper een prijs afgesproken en deze zegde dat hij akkoord nodig had van andere mede-eigenaars.Deze waren akkoord maar zegde nadien dat immokantoor nog afspraak had met andere persoon die het dag nadien ging bekijken. Deze heeft het via immo gekocht. Verkoper zegde mij dat ik het zou krijgen als deze niet kocht doch zo hadden we niet afgesproken. Ik heb bevestiging op sms.Was 2 dagen later verkocht.
Wat kan ik eventueel doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 30 jul 2022 17:21

Wat staat er in de SMS-en ?
Want dat gaat bepalen of u iets heeft om op te staan

Je kan bvb naar immokantoor stappen als je weet welk het is, en stellen dat je een verkoopsovereenkomst had (als dat uit de sms-en blijkt)

hansvdc
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 30 jul 2022 17:57

Enerzijds bevestig ik de prijs en het perceelnummer. anderzijds als antwoord er was blijkbaar al een bezichtiging gepland en als deze het niet neemt is het voor de afgesproken prijs voor jou..ik heb bedankt voor de update. antwoord het is verkocht, helaas voor jou. ik; ja helaas

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 30 jul 2022 18:03

En het was dus al verkocht.
Ik zie geen valse belofte.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jul 2022 06:47

Lijkt me toch correct gespeeld vanwege verkoper? Ik zie het probleem niet.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 31 jul 2022 13:20

als antwoord er was blijkbaar al een bezichtiging gepland en als deze het niet neemt is het voor de afgesproken prijs voor jou
Dat is slechts een voorwaardelijke bevestiging.

Daar gaat u weinig mee kunnen aanvangen


Dit lijkt mij ook eerder een verkoper die een eerste kandidaat (waarmee al een afspraak gepland was) netjes eerst de kans gegeven heeft om te kopen. Niets mis mee.

Terug naar “Kopen”