Aankoop chalet door inwonende van een sociale huurwoning

Exqualize
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop chalet door inwonende van een sociale huurwoning

#1 , 29 jul 2022 12:48

Beste,

Wij zitten met een juridische vraag waar wij moeilijk antwoord op kunnen vinden.
Mijn vriendin en ik hebben een chalet op het oog op een recreatiedomein. Het is een soort van camping waar wij de chalet aankopen (eigendom 50/50 met mijn vriendin) en het perceel (de grond) gehuurd wordt aan een jaarlijkse vaste kost.

De bedoeling is om hier in onze vakanties heen te kunnen gaan. Zowel mijn vriendin en ik blijven dus uiteraard wel inwonen bij onze ouderlijke thuis.

Nu vragen wij ons af of dit een probleem geeft voor haar mama, die een sociale woning huurt. Mag mijn vriendin na de aankoop van de chalet (geen permanente residentie mogelijk) blijven wonen bij haar mama of niet en komt haar mama hiervoor niet in de problemen.


Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Naam verwijderd - JurecaBE - moderator
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 02 aug 2022 11:53

Eens lezen:

https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particu ... dom-hebben
Vermoedelijk zal uw vriendin geen huurde zijn maar enkel inwonende dochter.

PS Alvorens z'n chalet te kopen toch eens heel goed de algemene en bijzondere voorwaarden van die recreatiegrond (gemeente) en van die camping lezen.
U zal vb niet kunnen onderhandelen over kosten en voor aan- en verkoop zal u ook via eigenaar grond moeten passeren.

Reclame

Terug naar “Kopen”