Bod intrekken

Huurderhuurder2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Bod intrekken

#1 , 06 jul 2022 13:25

Ik heb een bod gedaan op een appartement. Maar na wat meer bedenktijd, heb ik toch mijn bedenkingen bij het appartement.

Er waren nog andere geïnteresseerden voor het appartement. Er waren zelfs mensen met hetzelfde bod.

Ik weet dat een bod geldig is, maar is hier nog communicatie over mogelijk met een immokantoor? Gezien er zoveel geïnteresseerden waren.

Of betaal je dan sowieso een schadevergoeding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 06 jul 2022 16:04

Zolang een bod niet geaccepteerd is, kan je deze altijd terug intrekken.

Heb je ook geen einddatum vermeld op je bod?

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2022 17:22

Zoals Blaatpraat zegt: zeker niet afwachten of ze het bod gaan aanvaarden, maar op een bewijsbare manier intrekken.

Reclame

Huurderhuurder2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jul 2022 08:34

Het bod is diezelfde dag nog geaccepteerd. Dus ik weet dat het bod in principe geldig is.

Meeboohh
Berichten: 50

#5 , 07 jul 2022 08:58

Als het bod geaccepteerd is is dit een bindende overeenkomst. Hier onderuit geraken kan enkel mits betalen van een schadevergoeding of in onderling overleg

Huurderhuurder2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jul 2022 09:00

Is dit iets wat je met een immokantoor kan bespreken? Vragen of ze kunnen checken of de andere bieders nog interesse hebben?

Zodat je er onderuit kan zonder schadevergoeding?

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jul 2022 09:08

Wie zegt dat er andere geïnteresseerden waren met hetzelfde bod? Het immokantoor?

Ik vrees dat je toch wel wat naïef bent in dergelijke zaken.

Je kan natuurlijk proberen. Voor het immokantoor gaat het om snel en vlot verkopen. Als er een andere koper is waardoor ze er minder tijd moeten insteken dan bij jou, zullen ze dat doen.

Als ze het gevoel krijgen dat ze van jou toch nog vlot schadevergoeding kunnen loskrijgen en daarna aan iemand anders verkopen, zullen ze het ook niet laten om dubbel te incasseren.

Huurderhuurder2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jul 2022 09:15

Het immokantoor heeft dit inderdaad aan de telefoon gezegd. Ik heb het gevoel dat ik te snel beslist heb en weet gewoon niet of ik er nog iets kan aan aanpassen.

Daarom dat ik mij afvroeg of je bij zoiets terecht kan bij het immokantoor en de situatie kan uitleggen of dat je dan in grotere miserie zit. Ook omdat het sowieso een gegeerd appartement was.

Als ik niet meer zeker ben en er zijn nog andere kandidaat- kopers lijkt het me fijner dat zij de kans krijgen om de woning te kopen.

KJ86
Berichten: 2663

#9 , 08 jul 2022 09:37

Als je kunt kopen, moet je niet twijfelen.
Als de inflatie aanhoudt, kan je best zoveel mogelijk krediet hebben.
Als we naar recessie gaan, zal je geen krediet meer kunnen krijgen.
Vastgoed is een veilige belegging en als je er niet graag woont dan verhuur je het gewoon en ga je zelf ergens anders huren. Het ene compenseert op dat moment het andere.

Als je op de huurmarkt blijft, ga je uzelf verarmen.
Als de regering doorbijt en de werkelijke huurinkomsten gaat belasten dan gaan de huurprijzen nog sneller stijgen als de index.
Alles wat er nu nog bijkomt ( isoleren en belastingen), moet integraal doorgerekend worden want het rendement op een vastgoedbelegging is al laag.

Terug naar “Kopen”