Verschil in verkoopovereenkomsten en akte

DevinderJ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verschil in verkoopovereenkomsten en akte

#1 , 04 jul 2022 14:51

Ik ga de vraag al meteen hier stellen omdat ik voel dat er een conflict zal komen tussen ons.
In de verkoopovereenkomst van de bouw van mijn woning staat een mogelijke prijs indexering die begrensd is tot 5% van de totale prijs, maar in diezelfde passage in de notariële akte staat dat deze begrensd is tot 3%. De notariële akte heeft uiteraard een latere datum als de verkoopovereenkomst.

Dan nu de vraag, welk document is nu het correcte? Is het niet zo dat de verkoopovereenkomst opgevolgd wordt door de notariële akte en dus na de notariële akte eigenlijk geen wettelijke waarde meer heeft?
Of hebben we beide gelijk en moeten we eerder zoeken naar een compromis?

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DevinderJ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2022 15:09

Deze vraag mag al meteen afgesloten worden.
Ik had het bouwbedrijf laten weten dat in de akte 3% stond en ze hebben net laten weten dat de 3% uit de akte gevolgd zal worden. De 5% had normaal opgenomen moeten worden in de akte maar dat is eruit gevallen (waarschijnlijk waren ze bezig de templates aan het wijzigen zeker?).
Een copy paste foutjes van een kleine 2dehands wagen.

Soit, gelukkig geen conflict al ben ik wel benieuwd welk document hier "gewonnen" zou hebben (ik vermoed de akte anders had het bouwbedrijf niet zo snel de bijl neergelegd).

Kali
Berichten: 762

#3 , 05 jul 2022 22:55

Notarissen en hun fouten… tegenwoordig zelden een notaris gezien zonder zulke slordigheden

Reclame

Terug naar “Kopen”