Aankoop 2de woning, hoe laten beschrijven?

Performance
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2de woning, hoe laten beschrijven?

#1 , 02 jun 2022 11:41

Beste leden

Mijn vriendin en ik zitten in volgende situatie.

Ikzelf heb in 2017 alleen een woning gekocht, hierop loopt een lening.
Dit huis wordt momenteel verhuurd, dit wens ik graag zo te houden in de toekomst.

Nu wil mijn vriendin en ikzelf samen een huis kopen, dit voor zelf samen in te gaan wonen.


Nu vroegen wij ons af hoe we dit het best laten beschrijven bij de notaris, we hebben ongeveer evenveel eigen inleg voor de nieuwe woning,
We zouden de nieuwe woning graag op haar naam laten beschrijven, aangezien dit dan haar énige woning zal zijn. En zo dus een minder percentage kosten zal moeten betalen, is dit mogelijk+ hoe wordt zoiets opgemaakt bij de notaris?
Aangezien wij samen de nieuwe lening gaan afleggen bij de bank is dit ook mogelijk?

Wij zijn niet getrouwd, wonen gewoon samen :-)

Alvast bedankt voor jullie advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 02 jun 2022 17:48

Als je het huis alleen laat kopen door haar, heb jij daar niets mee in te brokkelen. En je kan ook niet mee lenen, want geen betrokkene in de woning.
Praat met uw notaris, het is niet de eerste keer dat hij zo iets doet.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 02 jun 2022 22:58

Beste

Koop gewoon gemeenschappelijk. Zij zal voor haar helft registratie eerste woning betalen (3%). Jij betaalt. Oor jouw helft registratie tweede woning (12%)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”