Schadevergoeding vragen aan (aanstaande) ex-partner voor bouwwerken

Jeroen1000
Topic Starter
Berichten: 20

Schadevergoeding vragen aan (aanstaande) ex-partner voor bouwwerken

#1 , 31 mei 2022 14:53

Hallo allen,

Ik heb binnenkort ook een afspraak met een raadsman maar tot dan spookt het constant door mijn hoofd en had ik graag al wat beroep gedaan op de expertise op dit forum. Voor mijn partner haar bijberoep is er een weide aangelegd met ruime stallingen. Voor de nieuwbouwwoning zijn er bepaalde vertrekken die exclusief zouden dienen voor het bijberoep (toilet, wachtzaal en praktijkruimte).

Het weidegras moet bij nu bij gebrek aan paarden wekelijks gemaaid worden. De stal moet om de 2 jaar gebeitst worden. Bovendien is de stal uitgerust met staldeuren, drinkbakken, etc..die voor mij een minwaarde zijn. De ruimtes in de nieuwbouwwoning brengen ook extra kosten met zich mee (aparte voordeur, toegangsbediening, ...).

Kan ik mijn deel in deze (nu) zinloze investeringen deels recupereren in de vorm van een schadevergoeding ook al neem ik de woning (en als gevolg de stallingen) over?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J
Berichten: 650

#2 , 31 mei 2022 15:25

U vermeld dat u de woning overneemt...

Dus u neemt deze over tegen een prijs dat u samen overeengekomen zijt (of zult worden),
Dit houdt in dat u de woning overneemt met voor en nadelen die de woning biedt.
dus deze punten moet u mee opnemen in de prijs dat u overeenkomt.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 31 mei 2022 20:17

U neemt de woning over voor de prijs diest samen overeenkomt. Het feit dat u persoonlijk weinig toegevoegde waarde ervaart aan die elementen maakt ze niet waardeloos. Ik kan me inbeelden dat een paardenliefhebber net om die reden de woning net meer waard vind en dus bereid is een hogere prijs te betalen. De marktwaarde is niet UW waarde….
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”