Overbruggingskrediet

sannetje1986
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Overbruggingskrediet

#1 , 04 mei 2022 22:00

Hallo

We zitten in een moeilijke situatie. Ik bezit een appartement waarvan de akte verlijdt op 21/06. Mijn partner heeft ook een eigen appartement. We hebben onlangs een nieuwbouwproject gezien wat ons enorm aanstaat. Hierdoor zouden we met een overbruggingskrediet moeten werken.

Zelf kan ik mijn eigen lening niet meer overnemen wegens de korte termijn. Mijn partner heeft nog maar 3 jaar afbetaald aan zijn appartement. Hij heeft 120 000 geleend. Zijn appartement kostte 260000 (inclusief registratiekosten ed..).
Als ik voor mezelf een nieuwe lening zou afsluiten, zou ik een 70 000 eigen inbreng hebben. Zelf weet ik nog niet hoeveel ik zou kunnen lenen.

Zijn er mensen onder jullie die een overbruggingskrediet hebben gehad? Is dit financieel haalbaar? Ons gezamenlijk loon is €3700.

Hoe zit het met een overbruggingskrediet? Moet de akteverlijding van het appartement op dezelfde dag verlijden als de casco+ woning? Wanneer moeten we dan uit het appartement?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 10 mei 2022 17:13

Beste

Op basis van deze gegevens kan je hier geen ernstig antwoord op ontvangen. Er wordt niet vermeld wat de kostprijs van het nieuwe project is, noch wat de finaliseringskosten zijn.
De waarde van het appartement van je partner is onbekend. was dat onder registratie of onder BTW gekocht? wat was de zuivere aankoopprijs zonder kosten? En hoeveel bedraagt de openstaande schuld?
Wat is de waarde van jouw appartement? En hoeveel bedraagt de openstaande schuld? Omschrijf je loon : hoeveel maandelijks netto (zonder onkostenvergoedingen), is er 13° maand? vakantiegeld? andere recurrente bonussen? En hoeveel? Hoe oud zijn jullie?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”