aankoop huis, probleem van vermoeden van bouwovertredingen

kimenpaul
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

aankoop huis, probleem van vermoeden van bouwovertredingen

#1 , 03 mei 2022 21:38

Goedenavond, wij hebben op 28 december een onderhandse verkoopsovereenkomst getekend bij immo kantoor. tot op heden is de akte nog steeds niet verleden daar onze bank het geld niet wilt vrijgeven omdat er een vermoeden is van meerdere bouwovertredingen. (gevelbepleistering, aanbouw keuken en overkapping buiten) onze bank vraagt enkel een regularisatie van de aanbouw van de keuken en dan wilt deze het geld overmaken. we hebben sms verkeer waarin de verkoper duidelijk maakt dat zowel het immo kantoor als hun wisten van deze vermoedens doch staat het niet in de verkoopsovereenkomst. wat kunnen wij doen en kunnen wij ergens in fout gesteld worden? mvg twee bange hartjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2022 11:08

als de weerwind een afspraak maken met de dienst omgeving van de betrokken gemeente en luisteren of het überhaupt kan geregulariseerd worden én wat dat dan moet kosten (met of zonder architect?).

Als er kosten aan verbonden zijn, bv te betalen bij de gemeente of te betalen aan een architect, dan mag jouw notaris toch wel eens een hartig woordje spreken met de notaris van de verkopende partij...

kimenpaul
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2022 20:02

@lenniek ik heb al met alle diensten contact genomen, het is heel makkelijk te regulariseren aangezien de aanbouw minder dan 40 vierkante meter is en het zou niks kosten ook niet. onze notaris heeft al vaak contact genomen met hun notaris maar deze heeft nooit tijd. zelfs het immo kantoor, onze kredietmakelaar iedereen heeft al geprobeerd hun te bellen, gisteren hebben ze dan eindelijk gesprek met hun notaris gehad maar dit is weer op niks uitgedraaid, ze moeten enkel hun pas aan immokantoor geven en die heeft alles al klaar voor de aanvraag.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 mei 2022 08:51

Waarom altijd maar per brief of telefoon. Wat is er mis met even persoonlijk naar de betreffende dienst te gaai, na een afspraak en daar uw problemen op tafel te leggen (met foto's van de huidige toestand)

kimenpaul
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mei 2022 09:32

@ #4 ik heb gevraagd voor een afspraak in het gemeentehuis met de desbetreffende dienst, maar omdat ik niks ben van het huis op dit moment willen ze mij geen afspraak geven. ik heb alles ook al doorgemaild om toch maar afspraak te kunnen krijgen maar zonder gevolgen

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 05 mei 2022 10:45

Wordt het niet stilaan hoog tijd om uw notaris wat aan te sporen?

kimenpaul
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 mei 2022 22:21

onze notaris is er ook constant mee bezig, maar ze krijgt geen reactie van hun notaris, normaal waren ze aan scheiden en nu ineens zijn de verkopers terug samen. we hebben ze al aangetekende gestuurd via advocaat maar tot op heden geen reactie. morgen zouden ze antwoord moeten geven.

Terug naar “Kopen”