Schatting inboedel

Phietje
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

Schatting inboedel

#1 , 18 apr 2022 22:41

Ik heb m'n ouderlijke woonst gekocht. Mijn ouders hadden vroeger een winkel. Het werkmateriaal in de vroegere werkplaats staat er nog. Nu wil ik er van af, zodat ik elke ruimte in mijn woning kan benutten.

Hebben jullie een idee of een eerste schatting van een antiquair/andere schatter gratis is en als dit ook vrijblijvend is? Ik zou graag enkele mensen laten komen (schatters, maar ook iemand die bvb. afbraakwerken doet,...) om te zien wat ik er wel/niet meer voor krijg of hoeveel het mij zal kosten om alles weg te doen. Ik zou uiteraard niet graag aan de eerste de beste schatter "vasthangen".

Zijn er nog specifieke zaken waar ik moet op letten als ik iemand laat komen?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 19 apr 2022 00:03

Standaard is dat niet gratis. Die mensen zijn professionals en moeten daar immers ook tijd in steken.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 19 apr 2022 11:57

Over welke werkmaterialen gaat het ? Als het dure goede machines zijn zelf proberen verkopen bv via het vakkanaal. Als het “oud ijzer” is moet je voor de ruiming mogelijks bijbetalen als de schrootwaarde de ruimkost niet dekt.

Reclame

Phietje
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2022 23:33

Het gaat over materiaal van een slagerij. Dat het niet gratis is, dacht ik wel. Zijn dat dure prijzen? Als ik meerdere mensen laat komen, wil ik niet in 1 klap 1000 euro kwijt zijn.

Terug naar “Kopen”