Erfdienstbaarheid

Vlinder03
Topic Starter
Berichten: 30
Juridisch actief: Nee

Erfdienstbaarheid

#1 , 03 apr 2022 13:09

Beste forumleden
Wij kochten in 1995 ons huis en in de akte : het goed wordt verkocht in zijn huidige staat,met alle erfdienstbaarheden eraan verbonden, vrij aan de kopers zich tegen de nadelige te verzetten en de voordelige ten hunne behoeven te doen gelden,dit alles voor hun rekening en gevaar, en zonder verhaal tov de verkopers, verder zonder waarborg der aangeduide opp,het verschil met de werkelijkheid al overtrof het 1/20 deelblijvend ten bate of ten schade vd kopers

Nu is mijn vraag, we hebben in die 30 jaar nooit een erfdienstbaarheid opgemerkt, maar ik las dat EDH ook over ondergrondse leidingen kan gaan?. Nu kennen wij niet de ligging van de afvoerbuizen,beerputleidingen, grondwaterput, ...huis is gebouwd in 1960 , zonder plan ondergrondse leidingen. Hoe kan ik nu weten of er een EDH aanwezig is van.of met de buren ondergronds? En is het voldoende dat ik bij verkoop later verklaar geen weet te hebben van EDH? Kan de koper mij aansprakelijk stellen voor bedrog als later blijkt ondergronds iets verbonden te zijn met buur, wat ik onmogelijk kan weten..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 06 apr 2022 15:04

Beste

Als er een gekende EDB is dan staat die doorgaans expliciet vermeld.
Als u geen weet heeft van EDB gedurende al die tijd is uw verklaring correct.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”