Opzeggen huur camping ( caravan verkocht)

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Opzeggen huur camping ( caravan verkocht)

#1 , 26 mar 2022 10:26

Beste,

Wij hebben de camping eigenaar mondeling verwittigd dat we weg gaan op de camping en dat we een nieuw koppel gevonden hebben om te huren en onze stacaravan over te nemen. Koppel is voorgesteld aan hem en goedgekeurd bevonden.
Nu moeten we zoals in het contract staat 3 maand opzeg doen en hem een email sturen hierover.
Dit gaan we ook doen maar mijn vraag is eigenlijk hoe we het best te werk gaan omdat we nog een waarborg te goed hebben plus inlevering badge. Dit is samen 300€. Dus helft jaargeld plus 300€ is hij ons nog verschuldigd.
Ik stel deze vraag omdat ik die man zo al een beetje ken en overal waar hij kan pakken pakt hij u ook.
Al genoeg verhalen gehoord in het verleden.

Iemand een goed idee aub?
Thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 mar 2022 13:57

En wat staat er in uw contract en in de algemene voorwaarden???

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 26 mar 2022 17:30

Als de nieuwe huurder “onmiddellijk” begint te huren moet je geen 3 maand opzeg betalen. Dubbel verhuren kan niet. Kijk wel je contract na of je geen “schadevergoeding” bij opzeg verschuldigd bent.

Reclame

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#4 , 27 mar 2022 09:26

En wat staat er in uw contract en in de algemene voorwaarden???
Opzeg van 3 maand.
Afbeelding

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#5 , 27 mar 2022 09:30

Als de nieuwe huurder “onmiddellijk” begint te huren moet je geen 3 maand opzeg betalen. Dubbel verhuren kan niet. Kijk wel je contract na of je geen “schadevergoeding” bij opzeg verschuldigd bent.
Is dit ook zo als er duidelijk genoteerd staat dat ik 3 maand opzeg moet doen!!!
Zijn de verhuur regels ( wetten ) campings hetzelfde dan bij woningen?
Schadevergoeding zie ik nergens genoteerd staan.

Afbeelding

Terug naar “Kopen”