Op geen cent recht

Bloem2310
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Op geen cent recht

#1 , 10 mar 2022 21:07

Hallo

Iemand die misschien meer kan vertellen over wie wat moet aan wie in volgende situatie.
Ik word langs alle kanten bestookt met verhalen van dit krijgt ge niet en dat ga je betalen maar ik kan pas binnen een 1,5 maand naar een advies van een notaris en ondertussen draait mijn hoofd overuren.

Koppel feitelijk samenwonend koopt samen een huis can 275000 euro
Ze lenen samen een bedrag van 160.000
Hij- krijgt 150.000 via een storting van zijn vader.
Hiermee wordt huis, notariskosten en dergelijke en meubels mee betaald.
Het huis wordt 50/50 geschreven maar er komt een schulderkenning die zij ondrertekend waarin vermeld staat dat bij verkoop van het huis de vader het geld vooraf mag nemen van de bank.
In tussentijd betaald hij maandelijks 250€ terug aan zijn pa voor die 150.000 euro.
Gedurende 3 jaar wordt ovrschot van zijn loon en mijn loon gestort op een gemeenschapelijke rekening voor huishouden/rekeningen/lening/...


Nu 3 jaar later beslist hij het gaat niet meer.

En nu?
Al wat ik hoor is als hij het huis wil houden dan moet hij mij geen rotte euro omwille van die schulderkenning.
En als het huis verkocht word en er niet genoeg geld is voor de betaling van de bank en zijn vader ,ik de overschot zal moeten ophoesten zijnde in schulden zitten.

Maar als er miraculeus geld over is na verkoop en vereffening bank/vader dan heb ik ineens wel recht op iets.

Klopt dit? Dat ik nergens recht op heb?

Bedankt alvast

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”