vraag over saldo reservefonds

annieke
Topic Starter

vraag over saldo reservefonds

#1 , 02 mar 2009 14:44

Is de notaris verplicht om bij de aankoop van een pand, het huidige saldon van het reservefonds op te vragen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 mar 2009 20:41

saldon van het reservefonds ?

Wat bedoelt U daarmee?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Vandebos

#3 , 23 mar 2009 22:48

indien het over een pand met verscheidene mede-eigenaars gaat ( eg flatgebouw) wel ja. Tevens :

- of het pand specifiek en/of de vme schulden heeft;
- Achterstallen van de huidige mede-eigenaar met betalingen;
- specifieke problemen waar het gebouw mee kampt; ( instabiliteit, bouwovertredingen)
- Of de mede-eigenaar en/of de VME in processen zijn gewikkeld en de eventuele gevraagde schadevergoedingen die er tegen oo in naam van hen zijn gevraagd;
- of er grote werken staan gepland waarvan de kosten nog niet verrekend zijn doch wel reeds de definitieve beslissing is genomen (dak, voegen, terrassen, etc)

Als de syndicus de notaris niet antwoord moet hij dit dusdanig in de akte opnemen.

Anders gezegd, alle feiten die u na de aankoop significante sommen kunnen kosten of opleveren dien vermeld te worden. De notaris kan spijtig genoeg de syndicus nog niet verplichten binnen de gestelde termijn te antwoorden. Het loont altijd wel eens de moeite met een paar bewoners te gaan praten.

Nogmaals ik ga ervan uit dat u een appartement wenst aan te schaffen.

Reclame

Terug naar “Kopen”