Annuleren sleutel-op-de-deur-contract

Bibi97
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Annuleren sleutel-op-de-deur-contract

#1 , 03 feb 2022 13:38

Hallo,


Mijn partner en ik zijn sinds juli 2021 in contact met een sleutel op de deur firma. Oorspronkelijk wouden wij met hun in zee gaan, maar na een paar voorvallen krijgen wij steeds een slechter gevoel bij hun. We zijn nog niet eens begonnen met bouwen en het loopt al niet goed. Hiernaast hebben we nog naar mensen gezocht die met hun gebouwd hebben en ook zij waren niet tevreden. Wij hebben tot nu toe enkel een voorontwerp en deze laten aanpassen naar onze smaak. Ze hebben ook reeds onze grondstudie uitgevoerd.

Buiten dit zijn er nog geen verdere stappen gebeurd. Wij hebben een tijdje geleden wel een contract getekend dat wij met hun in zee zouden willen gaan. Er zou een boete geëist van 10% geëist worden bij contractbreuk.

Maar hun website vermeld het volgende:



"Indien u effectief wil samenwerken met ... (naam firma hou ik anonomiem) en u dus akkoord bent met de vraagprijs, wordt er een studieovereenkomst ondertekend. Ondertussen is een architect het difinitieve bouwplan van uw woning aan het ontwerpen. Inmiddels voeren wij grondsonderingen uit op uw bouwgrond. Aan de hand van deze bodemtesten voeren onze stabiliteitsingenieurs een stabiliteitsstudie uit op uw bouwgrond. Het definitieve contract wordt ondertekend na dat de bouwvergunning in orde is gebracht."



We hebben nog geen bouwvergunning aangevraagd dus zouden we dan in principe kunnen breken zonder schadevergoeding? Het contract wat we hebben getekend lijkt dus niet definitief. Graag wil ik toch zeker zijn, ik vind het een nare situatie.

We zijn aan het nadenken hoe we dit het beste aanpakken...

We zijn een jong koppel en willen gewoon niet belazerd worden.

We willen hier nu mee stoppen voordat er nog meer miserie van komt.



Misschien kunnen jullie ons advies bieden?



Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TomdeJurist
Berichten: 20
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 feb 2022 16:30

Ik vrees ervoor. Je hebt een overeenkomst getekend met een forfaitaire vergoeding aan. Dergelijke firma's zullen deze zonder pardon van u vorderen indien u op vandaag opzegt.

1 raad: stel een eigen architect/expert aan die de werken aan de op te bouwen woning mee kan volgen en die waar nodig druk kan zetten op de aannemer. Zal u ook iets kosten maar beduidend minder dan de schadevergoeding van 10%.

Reclame

Terug naar “Kopen”