koopcontract is getekend!!

Dance
Topic Starter

koopcontract is getekend!!

#1 , 12 feb 2009 17:33

Beste mensen kan iemand mij helpen uit me onzekerheid??

Ik heb onlangs met me vriendin een huis gekocht, alles is via de hypotheekadviseur geregeld en het koopcontract en alles is al getekend, nu ben ik onlangs onslagen bij mijn baas en heb dus mijn vaste contract niet meer. Is er iemand die dit bekend voorkomt??

Nou is mijn vraag of iemand weet of de koop al rond is of niet, de overdracht van het huis bij de notaris heeft verder nog niet plaats gevonden, zoals ik al zei is verder al het papier werk (werkgeversverklaring, koopcontract en dergelijke) via de hypotheek adviseur wel allemaal al geregeld.. is er nog een kans dat dit huis van ons wordt?? Ik heb in middels gewoon alweer een inkomen alleen me vast contract ben ik kwijt en de werkgevers verklaring die de hypotheekadviseur heeft is niet goed meer.. kan iemand mij helpen met deze onzekerheid!!!!!!!

met vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 14 feb 2009 11:03

“Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de prijs, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is.”(Burgerlijk Wetboek).

‘het koopcontract en alles is al getekend‘ houdt in dat de koop tussen partijen gesloten is,ook al heeft de overdracht van het huis bij de notaris nog niet plaats gevonden. Onderzoek echter of uw onderhandse akte geen ontbindende voorwaarde bevat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Dance
Topic Starter

#3 , 14 feb 2009 11:21

Bedankt voor u reactie ik zal het gelijk gaan nakijken!!!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 feb 2009 18:35

en hebt u de zaak al verzekerd ( brand) ?
toch ook eens navragen bij de notaris

Terug naar “Kopen”