Schulderkenning partner

Irisvdb95
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schulderkenning partner

#1 , 20 sep 2021 17:41

Beste.

Mijn partner heeft een lening lopen van 160000 voor een woning die nu winddicht is.
Ik zelf wil 100000 inbrengen om het huis verder af te maken . Ik heb geen lening daarvoor nodig ik heb dit staan
Het huis hoeft niet op mijn naam te staan daarvoor om de herbeschrijfkosten te ont duiken. En dat ik dan ook niet op draai als er met hem iets gebeurt voor de lening. Maar ik dacht dus aan een schulderkenning voor die 100000 . Maar de notaris zegt dat er een kans is dat k die niet zal krijgen aangezien zijn schuld bij de bank is en die eerst gaan vorderen en de woning zullen verkopen. Ik weet niet goed wat de slimste zet is dan dat ik mijn geld zeker terug krijg...
Zonder herbeschrijfkosten en dergelijke te betalen of aan elkaar vast te hangen zpdat ik ook voor zijn schulden moet opdraaien als er met hem iets gebeurt. .. iemand tips of opties. We zijn niet getrouwt ofzo en ook nog niet wettelijk samenwonend
En het is een beginnerswoning.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 21 sep 2021 17:21

Beste

Dat zou ik niet doen.Wat is voor u de toegevoegde waarde? als de relatie stopt kan uw partner u gewoonweg niet uitbetalen. dus dan zal u een vordering moeten instellen die ertoe leidt dat hij gedwongen wordt de woning te verkopen. Dan bent u voor jaren aan het procederen. daarenboven zal minimaal de bank altijd voorgaan in de rangregeling van schuldeisers. laat staan dat er daartegen mogelijk nog andere schuldeisers zouden kunnen zijn. Het zal jaren duren voor uw mogelijk uw geld onvolledig terug ziet, en u duizenden euros aan advocaat en gerechtskosten kosten... a la limiet verkoopt hij de woning en koopt u samen iets en maakt u in die akte sluitende afspraken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Irisvdb95
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2021 13:18

Weet u toevallig een andere oplossing... want een schenking naar mij is herbeschrijfkosten. En voor mee in een lening moet ik een vast contract hebben wat ik op mijn nieuwe job pas na 1 jaar krijg . Weet ni goed wat ik nog kan doen..

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2021 13:52

Ben je dat zeker van die lening? Ik was nog aan het studeren toen ik een lening aanging. Een gewoon bachelore diplomaatje. Is wel al 10 jaar geleden

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 24 sep 2021 20:02

Ik zou geen eigen geld inbrengen zonder mede eigenaar te zijn. Ook als je dat wat geld kost aan registratierechten. Bespreek dit met je notaris.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”