Aankoop land in Turkije

centralBro
Topic Starter
Berichten: 2

Aankoop land in Turkije

#1 , 05 sep 2021 12:08

Hallo iedereen,

Kwam ik naar Belgie rond 14 jaar geleden samen met mijn vrouw. Wij hebben redelijke goede inkom als werknemer. Wij hebben al een huis in Belgie gekocht en het grootste deel van het woonkrediet is al betaald. Nu hebben wij wat spaargeld en denken wij kopen een land (misschien met een huis er binnen) in Turkije. Stel dat zo een land kost rond 200K eur in Turkije en ik heb de helft(100K) in mijn spaarrekening in Belgie. Nu heb ik 2 opties:
1. Ik kan 100K gekrijgen van mijn ouders die wonen in Turkije. Zij heeft niets te doen met Belgie.
2. Ik kan 100K eur equivalent geld in Turkije van een Turkse bank een krediet nemen. Ik heb het al grvraagt en het kan.

Mijn vraag hier is de volgende:
Het eigendom van de land zal op mijn naam zijn. Als ik optie 1 kies, wat zou de probleem zijn Belgische belasting dientst want 100K krijg ik in mijn account en het zal uit het niets verschijnen. Wat is het beste manier voor dit optie?

Als ik optie 2 kies, zie jii een probleem? Als ik dit optie kies, kan ik mijn ouders de maandelijkse bedrag laten betalen? In dit geval, is er een probleem met belastingdienst?

Wij zouden alles met de regels doen, dus graag een advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 05 sep 2021 20:10

Schenking in België kan belastingvrij als de schenker nog 3 jaar leeft. Hoe het zit met buitenlandse schenkingen weet ik niet zo direct.

Zodra je die eigendom hebt moet je wel het equivalent van t KI als tweede verblijf aangeven. Details uit te zoeken.

Reclame

Terug naar “Kopen”